Belgen in de rij voor motorfiets of scooter

Het eerste kwartaal is zeer succesvol geweest voor gemotoriseerde tweewielers, schrijft de Belgische mobiliteitsfederatie Febiac.

In die drie maanden zijn er in België 6.826 nieuwe motorfietsen en scooters op kenteken gezet, dat is rond de tien procent meer dan een jaar eerder toen de markt er ook al uitstekend voor stond.

In de maand maart kwamen de registraties van motorfietsen en scooters met 3.076 stuks zelfs bijna 17 procent hoger uit. De markt voor nieuwe personenauto’s blijft ook in België wat kwakkelen. Het eerste kwartaal kwam er uit op 155.866 registraties, een kleine 10.000 of bijna zes procent minder dan in het voorjaar van 2018. Bij kleine bestelwagens tot 3,5 ton komt nog wel een groei van ruim drie procent uit de bus terwijl de markt voor vrachtwagens, trekkers en opleggers er op een enkele uitzondering na ook goed bij ligt. Belgische bedrijven kochten in die eerste drie maanden echter wel tien procent minder autobussen. Febiac heeft, in tegenstelling tot de gewoonte, dit keer geen commentaar geleverd bij de maand- en kwartaalcijfers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Belgen in de rij voor motorfiets of scooter - Automobielmanagement.nl

Belgen in de rij voor motorfiets of scooter

Het eerste kwartaal is zeer succesvol geweest voor gemotoriseerde tweewielers, schrijft de Belgische mobiliteitsfederatie Febiac.

In die drie maanden zijn er in België 6.826 nieuwe motorfietsen en scooters op kenteken gezet, dat is rond de tien procent meer dan een jaar eerder toen de markt er ook al uitstekend voor stond.

In de maand maart kwamen de registraties van motorfietsen en scooters met 3.076 stuks zelfs bijna 17 procent hoger uit. De markt voor nieuwe personenauto’s blijft ook in België wat kwakkelen. Het eerste kwartaal kwam er uit op 155.866 registraties, een kleine 10.000 of bijna zes procent minder dan in het voorjaar van 2018. Bij kleine bestelwagens tot 3,5 ton komt nog wel een groei van ruim drie procent uit de bus terwijl de markt voor vrachtwagens, trekkers en opleggers er op een enkele uitzondering na ook goed bij ligt. Belgische bedrijven kochten in die eerste drie maanden echter wel tien procent minder autobussen. Febiac heeft, in tegenstelling tot de gewoonte, dit keer geen commentaar geleverd bij de maand- en kwartaalcijfers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding