Opel/Vauxhall bleef met een daling van nog geen procent nagenoeg stabiel terwijl Citroën de schade tot ruim zes procent beperkt kon houden. De sterke terugval is vooral te wijten aan het wegvallen van de markt in Iran, grote klappen in Turkije en Argentinië, slechte resultaten in het Midden-Oosten en Afrika en een scherpe daling met ruim 60 procent van de – overigens beperkte – afzet in China en de omringende landen. Op de belangrijkste Europese thuismarkt, goed voor bijna 1,68 miljoen verkochte auto’s, wist de groep nog wel een kwart procent winst te boeken. Dat is volgens PSA te danken aan de buitengewone prestaties van Citroën dat het hoogste aantal auto’s verkocht in acht jaar tijd. De groep als geheel kon, mede door goede resultaten van Opel/Vauxhall, in een aantal grote landen wat marktaandeel veroveren. Verder doet ook het kleinste merk in de stal, DS, het steeds beter op de Europese markt.

PSA is niet al te pessimistisch voor de rest van het jaar. Alle merken komen met nieuwe modellen waaronder een reeks elektrische, Opel zal zijn toetreding maken tot de Russische markt terwijl de opening van een fabriek in Kenitra in Marokko de positie in dit deel van Afrika moet versterken. In China proberen de Fransen samen met de lokale partners de prestaties van de joint-ventures te versterken. Verder gaat het opvallend goed in Japan en heeft Citroën zijn intrede gedaan in de autowereld in India.