FCA Groep kan winst flink opvoeren

Fiat Chrysler Automobiles heeft in het tweede kwartaal over het algemeen goede resultaten neergezet hoewel de winst op de Europese activiteiten wel flink lager uitkwam dan een jaar eerder. 

Fiat Chrysler Automobiles heeft in het tweede kwartaal over het algemeen goede resultaten neergezet hoewel de winst op de Europese activiteiten wel flink lager uitkwam dan een jaar eerder. Over de hele linie komt FCA op een aangepaste winst van 1,527 miljard euro, vrijwel even veel als in Q2 van 2018. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) daalde die winst echter met 166 miljoen naar net 22 miljoen door lagere verkopen en hogere ‘compliance-’ en productiekosten. Daar tegenover gaf FCA in deze regio minder uit aan reclame en leverden de herstructureringen ook besparingen op. Na verwerking van buitengewone posten steeg de nettowinst met 14 procent naar 793 miljoen euro. De omzet liep met drie procent terug naar ruim 26,74 miljard euro wat vooral te wijten was aan een daling met 11 procent van het aantal afgeleverde auto’s. Zo werden er in de Europa-regio met 373.000 stuks 41.000 auto’s minder afgeleverd dan een jaar eerder. CEO Mike Manley is vooral tevreden over de sterke prestaties in Noord- en Zuid-Amerika. Zo kon FCA dankzij het succes van RAM haar marktaandeel bij grotere pick-up trucks in de VS flink opvoeren. In Europa en de rest van EMEA concentreert Fiat zich op ‘het verbeteren van de marges door verdere herstructurering, beter management van de kanalenmix en gerichte product strategieën.’ Daarnaast gaat FCA nog meer aandacht besteden aan Maserati dat een kwartaalverlies leed van 119 miljoen euro en met 4.200 auto’s ook 46 procent minder afleverde dan een jaar eerder. Al met al houdt Manley echter, in tegenstelling tot een aantal collega’s, wel vast aan de eerder gedane voorspellingen voor heel 2019.

Over de hele linie komt FCA op een aangepaste winst van 1,527 miljard euro, vrijwel even veel als in Q2 van 2018. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) daalde die winst echter met 166 miljoen naar net 22 miljoen door lagere verkopen en hogere ‘compliance-’ en productiekosten. Daar tegenover gaf FCA in deze regio minder uit aan reclame en leverden de herstructureringen ook besparingen op.

Na verwerking van buitengewone posten steeg de nettowinst met 14 procent naar 793 miljoen euro. De omzet liep met drie procent terug naar ruim 26,74 miljard euro wat vooral te wijten was aan een daling met 11 procent van het aantal afgeleverde auto’s. Zo werden er in de Europa-regio met 373.000 stuks 41.000 auto’s minder afgeleverd dan een jaar eerder.

CEO Mike Manley (links op de foto, naast bestuursvoorzitter John Elkann) is vooral tevreden over de sterke prestaties in Noord- en Zuid-Amerika. Zo kon FCA dankzij het succes van RAM haar marktaandeel bij grotere pick-up trucks in de VS flink opvoeren. In Europa en de rest van EMEA concentreert Fiat zich op ‘het verbeteren van de marges door verdere herstructurering, beter management van de kanalenmix en gerichte product strategieën.’ Daarnaast gaat FCA nog meer aandacht besteden aan Maserati dat een kwartaalverlies leed van 119 miljoen euro en met 4.200 auto’s ook 46 procent minder afleverde dan een jaar eerder. Al met al houdt Manley echter, in tegenstelling tot een aantal collega’s, wel vast aan de eerder gedane voorspellingen voor heel 2019.  

FCA Groep kan winst flink opvoeren - Automobielmanagement.nl

FCA Groep kan winst flink opvoeren

Fiat Chrysler Automobiles heeft in het tweede kwartaal over het algemeen goede resultaten neergezet hoewel de winst op de Europese activiteiten wel flink lager uitkwam dan een jaar eerder. 

Fiat Chrysler Automobiles heeft in het tweede kwartaal over het algemeen goede resultaten neergezet hoewel de winst op de Europese activiteiten wel flink lager uitkwam dan een jaar eerder. Over de hele linie komt FCA op een aangepaste winst van 1,527 miljard euro, vrijwel even veel als in Q2 van 2018. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) daalde die winst echter met 166 miljoen naar net 22 miljoen door lagere verkopen en hogere ‘compliance-’ en productiekosten. Daar tegenover gaf FCA in deze regio minder uit aan reclame en leverden de herstructureringen ook besparingen op. Na verwerking van buitengewone posten steeg de nettowinst met 14 procent naar 793 miljoen euro. De omzet liep met drie procent terug naar ruim 26,74 miljard euro wat vooral te wijten was aan een daling met 11 procent van het aantal afgeleverde auto’s. Zo werden er in de Europa-regio met 373.000 stuks 41.000 auto’s minder afgeleverd dan een jaar eerder. CEO Mike Manley is vooral tevreden over de sterke prestaties in Noord- en Zuid-Amerika. Zo kon FCA dankzij het succes van RAM haar marktaandeel bij grotere pick-up trucks in de VS flink opvoeren. In Europa en de rest van EMEA concentreert Fiat zich op ‘het verbeteren van de marges door verdere herstructurering, beter management van de kanalenmix en gerichte product strategieën.’ Daarnaast gaat FCA nog meer aandacht besteden aan Maserati dat een kwartaalverlies leed van 119 miljoen euro en met 4.200 auto’s ook 46 procent minder afleverde dan een jaar eerder. Al met al houdt Manley echter, in tegenstelling tot een aantal collega’s, wel vast aan de eerder gedane voorspellingen voor heel 2019.

Over de hele linie komt FCA op een aangepaste winst van 1,527 miljard euro, vrijwel even veel als in Q2 van 2018. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) daalde die winst echter met 166 miljoen naar net 22 miljoen door lagere verkopen en hogere ‘compliance-’ en productiekosten. Daar tegenover gaf FCA in deze regio minder uit aan reclame en leverden de herstructureringen ook besparingen op.

Na verwerking van buitengewone posten steeg de nettowinst met 14 procent naar 793 miljoen euro. De omzet liep met drie procent terug naar ruim 26,74 miljard euro wat vooral te wijten was aan een daling met 11 procent van het aantal afgeleverde auto’s. Zo werden er in de Europa-regio met 373.000 stuks 41.000 auto’s minder afgeleverd dan een jaar eerder.

CEO Mike Manley (links op de foto, naast bestuursvoorzitter John Elkann) is vooral tevreden over de sterke prestaties in Noord- en Zuid-Amerika. Zo kon FCA dankzij het succes van RAM haar marktaandeel bij grotere pick-up trucks in de VS flink opvoeren. In Europa en de rest van EMEA concentreert Fiat zich op ‘het verbeteren van de marges door verdere herstructurering, beter management van de kanalenmix en gerichte product strategieën.’ Daarnaast gaat FCA nog meer aandacht besteden aan Maserati dat een kwartaalverlies leed van 119 miljoen euro en met 4.200 auto’s ook 46 procent minder afleverde dan een jaar eerder. Al met al houdt Manley echter, in tegenstelling tot een aantal collega’s, wel vast aan de eerder gedane voorspellingen voor heel 2019.