Over de eerste zeven maanden van dit jaar liggen de verkopen met 1.323.586 exemplaren echter nog altijd 2,4 procent onder het niveau van dezelfde periode in 2018.

“We zijn zeer tevreden met de start van het derde kwartaal. Het is de beste maand juli ooit geweest en bevestigt onze positieve verwachtingen voor de komende maanden,” zegt verkoopdirecteur Britta Seeger (foto). Mercedes-Benz bleef met die cijfers ook marktleider in het premiumsegment in onder meer Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, België, Zweden, Japan en Canada.

In alle werelddelen wist het Duitse merk ook een groei in de dubbele cijfers te realiseren. Zo kwam Mercedes-Benz in Europa met 73.633 auto’s 12,3 procent hoger uit waarbij Duitsland het met ruim 18 procent groei zelfs nog een stuk beter deed. In China ging het met 13 procent groei naar 59.435 auto’s eveneens goed. Mercedes-Benz zette daar tot nu toe dit jaar ondanks de inzinkende automarkt toch nog een plus van bijna drie procent neer. De Verenigde Staten laat met 24.612 verkochte wagens een groei zien van bijna 23 procent, een aanzienlijke verbetering vergeleken bij juni. Over januari tot en met juli staat Mercedes-Benz in de VS nu op een min van bijna vier procent.