Het aantal aan dealers afgeleverde automobielen kwam met 4.200 stuks dan ook 46 procent lager uit dan een jaar eerder. De daadwerkelijke verkopen vertoonden een daling van 17 procent naar 7.200 auto’s, wat dan wel de geringste daling in de laatste tien kwartalen was. Al met al kwam de omzet daarmee 40 procent lager uit op 343 miljoen euro.

Financieel directeur Richard Palmer van FCA verwacht dat het wel volgend jaar zal worden voordat Maserati weer zwarte cijfers kon schrijven. De activiteiten om verouderde modellen die nog bij de dealer staan te verkopen zullen in ieder geval in de tweede jaarhelft doorgaan.

Eind dit jaar zou de voorraad dan hooguit twee tot twee-en-een-halve maand verkopen moeten dekken terwijl dat een jaar eerder nog meer dan vijf maanden was. Analisten als de invloedrijke Max Warburton beginnen zo langzamerhand te twijfelen of er nog wel een toekomst is voor het Italiaanse merk. FCA schreef in een vorig businessplan nog te mikken op 75.000 verkochte auto’s terwijl dat in 2017 niet verder kwam dan 48.700 en vorig jaar verder instortte naar 35.300 stuks. Over de eerste helft van dit jaar blijft de teller staan op 13.500 wat weer een kwart lager is dan in dezelfde periode in 2018. In het huidige strategische plan wordt een aantal van 100.000 genoemd voor 2022 maar of dat haalbaar is wordt wijd en zijd betwijfeld.