SUV krijgt steeds groter verkoopaandeel bij Volkswagen

Van de 3,49 miljoen personenauto’s die Volkswagen in de eerste zeven maanden van dit jaar heeft afgeleverd was 27,5 procent een SUV. Een jaar geleden lag dat percentage nog op 18,7 procent. Het best verkochte SUV-model wereldwijd is de Tiguan.

SUV krijgt steeds groter verkoopaandeel bij Volkswagen

VW zag de verkopen in totaal vorige maand weer inkrimpen en wel met 3,3 procent naar 489.000 stuks. De grootste klap viel in Europa waar met 148.100 auto’s 8,8 procent minder werd verkocht dan in juli 2018. Op de Duitse thuismarkt liep de daling zelfs op tot bijna twaalf procent. De vergelijking gaat volgens VW echter niet helemaal op omdat er vorig jaar zomer vooruitlopend op de nieuwe WLTP-regels juist exceptioneel veel auto’s werden afgezet.

In Noord-Amerika daalden de verkopen echter ook, namelijk met ruim vier procent naar 48.200 stuks. Brazilië, voor VW een belangrijke markt, liet door het economische herstel in dat land een plus zien van 13,5 procent naar 34.000 auto’s. In China kon VW 228.000 auto’s verkopen, bijna de helft van de totale wereldwijde afzet dus. Die Chinese verkopen lagen twee procent hoger dan een jaar eerder waarmee VW het wel slechter doet dan BMW en vooral Mercedes-Benz. VW tekent daarbij nog aan dat het aandeel SUV’s in China in één jaar tijd toenam van 13,9 naar 28,8 procent.

SUV krijgt steeds groter verkoopaandeel bij Volkswagen - Automobielmanagement.nl

SUV krijgt steeds groter verkoopaandeel bij Volkswagen

Van de 3,49 miljoen personenauto’s die Volkswagen in de eerste zeven maanden van dit jaar heeft afgeleverd was 27,5 procent een SUV. Een jaar geleden lag dat percentage nog op 18,7 procent. Het best verkochte SUV-model wereldwijd is de Tiguan.

SUV krijgt steeds groter verkoopaandeel bij Volkswagen

VW zag de verkopen in totaal vorige maand weer inkrimpen en wel met 3,3 procent naar 489.000 stuks. De grootste klap viel in Europa waar met 148.100 auto’s 8,8 procent minder werd verkocht dan in juli 2018. Op de Duitse thuismarkt liep de daling zelfs op tot bijna twaalf procent. De vergelijking gaat volgens VW echter niet helemaal op omdat er vorig jaar zomer vooruitlopend op de nieuwe WLTP-regels juist exceptioneel veel auto’s werden afgezet.

In Noord-Amerika daalden de verkopen echter ook, namelijk met ruim vier procent naar 48.200 stuks. Brazilië, voor VW een belangrijke markt, liet door het economische herstel in dat land een plus zien van 13,5 procent naar 34.000 auto’s. In China kon VW 228.000 auto’s verkopen, bijna de helft van de totale wereldwijde afzet dus. Die Chinese verkopen lagen twee procent hoger dan een jaar eerder waarmee VW het wel slechter doet dan BMW en vooral Mercedes-Benz. VW tekent daarbij nog aan dat het aandeel SUV’s in China in één jaar tijd toenam van 13,9 naar 28,8 procent.