De grootste bijdrage kwam van China waar een kwart meer Volvo’s werden afgezet. Europa doet het ook goed met een plus van 11,5 procent waarbij Zweden en Groot-Brittannië een groei van rond de 30 procent laten zien. De Amerikaanse markt blijft echter achter want daar verkochten de Zweden ‘slechts’ 2,5 procent meer auto’s dan in augustus 2018.

In totaal verkocht Volvo Cars afgelopen maand 47.796 automobielen waarvan 14.212 in China en 16.639 in Europa. Over de eerste acht maanden staat de teller op 443.168, bijna acht procent meer dan een jaar eerder, waarvan 94.5982 in China en 203.758 in Europa. Uit die cijfers valt af te leiden dat China de laatste maanden een steeds belangrijker markt wordt voor de dochter van Geely. Wat modellen betreft worden de prestaties vooral aangezwengeld door de sterke vraag naar de SUV’s, op de eerste plaats de XC60 gevolgd door de XC40 en XC90. Ook de nieuwe modellen van de S60 en V60 doen het echter goed.