In de afgelopen maand verkochten de Duitsers 223.838 nieuwe auto’s, ruim tien procent meer dan een jaar geleden. Over het derde kwartaal kwam de afzet daarmee uit op 590.514 exemplaren, 12,2 procent meer op jaarbasis. Daarmee is ook de neergaande lijn over 2019 omgebogen naar een lichte plus van 0,6 procent.

Die groei in het kwartaal is voor een flink deel te danken aan China waar Mercedes-Benz met 181.233 auto’s een kleine dertien procent meer verkocht. In Europa werd in september eindelijk weer een goede groei van 8,2 procent geboekt met 99.092 verkochte Mercedessen. Duitsland is daarbij de uitschieter met bijna een kwart hogere verkopen. Wereldwijd gezien bleef het merk marktleider in het premium-segment in onder meer Groot-Brittannië, Frankrijk,België, Portugal, Japan, Australië en Zuid-Afrika.

“We hebben het beste kwartaal ooit neergezet waar we, zeker in deze uitdagende tijden, bijzonder trots op zijn,” zegt Britta Seegers die in de Raad van Bestuur van Daimler verantwoordelijk is voor verkoop en marketing van Mercedes-Benz Cars. Seegers verwacht dat Mercedes-Benz ondanks de moeilijke markt over heel 2019 uiteindelijk toch nog op een lichte groei uit kan komen.