Volvo schiet door verkoopgrens van 700.000 heen

Volvo Cars maakt er zo langzamerhand een traditie van om als eerste grotere autofabrikant verkoopcijfers naar buiten te brengen. De Zweedse autobouwer heeft in 2019 705.452 nieuwe personenauto’s weten te verkopen, waarmee de grens van de 700.000 voor het eerst is gehaald.

Volvo schiet door verkoopgrens van 700.000 heen

Volvo Cars realiseerde daarmee een groei van 9,8 procent waarmee het naar eigen zeggen beter presteerde dan de markt als geheel in alle regio’s. In december wist Volvo met 74.239 exemplaren bijna een kwart meer auto’s te verkopen dan een jaar eerder.

SUV is succesvol

Ook bij Volvo is het succes vooral te danken aan de SUV’s met de XC60 als best verkochte model. Verder waren bijna 46.000 van de verkochte Volvo’s een plug-in hybride, 23 procent meer dan in 2018. “Ik ben heel tevreden dat we voor de eerste keer in onze geschiedenis meer dan 700.000 auto’s wisten te verkopen terwijl we in alle belangrijke verkoopregio’s ook marktaandeel konden winnen,” zegt CEO Håkan Samuelsson. Hij verwacht dat de positieve trend ook in 2020 door zal gaan, zeker gezien het uitrollen van de Recharge optie bij de oplaadbare Volvo’s.

China nam afgelopen jaar 154.961 nieuwe Volvo’s af, een kleine 19 procent meer en het hoogste aantal dat ooit werd geboekt in één land. China, het land van moederbedrijf Geely, is daarmee goed voor bijna een kwart van alle verkochte nieuwe Volvo’s. Daarnaast wordt ook de VS een steeds belangrijker markt met dit keer 108.234 verkochte auto’s, een groei met meer dan tien procent. Europa blijft echter nog altijd goed voor 340.605 nieuwe Volvo’s wat een toename met ruim zeven procent vertegenwoordigt. Volvo meldt hier vooral goede resultaten in Duitsland en – ondanks de malaise op de automarkt daar – een recordafzet in Groot-Brittannië.

Volvo schiet door verkoopgrens van 700.000 heen - Automobielmanagement.nl

Volvo schiet door verkoopgrens van 700.000 heen

Volvo Cars maakt er zo langzamerhand een traditie van om als eerste grotere autofabrikant verkoopcijfers naar buiten te brengen. De Zweedse autobouwer heeft in 2019 705.452 nieuwe personenauto’s weten te verkopen, waarmee de grens van de 700.000 voor het eerst is gehaald.

Volvo schiet door verkoopgrens van 700.000 heen

Volvo Cars realiseerde daarmee een groei van 9,8 procent waarmee het naar eigen zeggen beter presteerde dan de markt als geheel in alle regio’s. In december wist Volvo met 74.239 exemplaren bijna een kwart meer auto’s te verkopen dan een jaar eerder.

SUV is succesvol

Ook bij Volvo is het succes vooral te danken aan de SUV’s met de XC60 als best verkochte model. Verder waren bijna 46.000 van de verkochte Volvo’s een plug-in hybride, 23 procent meer dan in 2018. “Ik ben heel tevreden dat we voor de eerste keer in onze geschiedenis meer dan 700.000 auto’s wisten te verkopen terwijl we in alle belangrijke verkoopregio’s ook marktaandeel konden winnen,” zegt CEO Håkan Samuelsson. Hij verwacht dat de positieve trend ook in 2020 door zal gaan, zeker gezien het uitrollen van de Recharge optie bij de oplaadbare Volvo’s.

China nam afgelopen jaar 154.961 nieuwe Volvo’s af, een kleine 19 procent meer en het hoogste aantal dat ooit werd geboekt in één land. China, het land van moederbedrijf Geely, is daarmee goed voor bijna een kwart van alle verkochte nieuwe Volvo’s. Daarnaast wordt ook de VS een steeds belangrijker markt met dit keer 108.234 verkochte auto’s, een groei met meer dan tien procent. Europa blijft echter nog altijd goed voor 340.605 nieuwe Volvo’s wat een toename met ruim zeven procent vertegenwoordigt. Volvo meldt hier vooral goede resultaten in Duitsland en – ondanks de malaise op de automarkt daar – een recordafzet in Groot-Brittannië.