Met uitzondering van Porsche (plus 19 procent) moesten alle Duitse merken flink inleveren. Opel en Audi verkochten ruim een vijfde minder auto’s, Ford 18,5 procent en ook Volkswagen zat ruim elf procent in de min. De grootste klap was voor het weinig betekenende Smart dat ruim 80 procent daalde. De luxe merken BMW en Mercedes-Benz verkochten echter bijna evenveel auto’s als een jaar eerder. Bij de buitenlandse fabrikanten leverden Honda, Tesla, Dacia, Mazda en Suzuki alle meer dan dertig procent in. Grote winnaars waren hier Lexus met 70 procent meer verkochte auto’s en verder merken als Volvo, Seat, Fiat en ook Nissan die tussen de 10 en 25 procent meer af wisten te zetten.

Het Kraftfahrt Bundesamt meldt verder dat het aandeel benzine vorige maand op 52 procent lag terwijl diesel bijna 32 procent voor haar rekening nam. Duitsers kochten verder 8.154 nieuwe elektrische auto’s, dat was 75 procent meer dan in februari 2018. Het aantal hybride’s verdubbelde naar 30.000 waarmee die aandrijving 12,5 procent van de in Duitsland nieuw verkochte personenauto’s inneemt.