Solera: ‘Goeroes op het gebied van risicobeheer’

brand story

Audatex kent iedereen in de automotive, maar Solera’s dienstenpakket is vele malen uitgebreider. Een onderneming die wereldwijd al zeventien jaar stevig aan weg timmert. Met de status van de wereldwijde benchmark in de markt, verwerkt Solera meer dan 250 miljoen claims in meer dan 100 landen.

Managing director Thomas Hermans licht toe: “Wat Solera doet? Wij ontzorgen de klant die steeds vaker zaken zelf online regelt en daarbij een oplossing verwacht die werk uit handen neemt. We bieden precies dat, met de kracht van data. Onze oplossingen richten zich op alle processen rondom de levenscyclus van de auto, van aankoop tot verzekering, onderhoud en reparatie tot berging, met als doel het voor de klant te laten werken. Centraal staat daarbij dat iedere betrokkene op het juiste moment over de juiste informatie beschikt, van de eerste melding tot aan de uiteindelijke oplevering en alles er tussenin.”

eDriving

Als een onafhankelijke en objectieve partij binnen de branche is Solera wereldwijd marktleider en tot hun klantengroep behoren meer dan 1000 verzekeraars en meer dan 190 OEM’s. “We zijn een vertrouwde partner in de transport- en distributiesector. We volgen en controleren meer dan 10 miljoen chauffeurs van bedrijfsvoertuigen die tezamen meer dan 800 miljoen kilometers per jaar rijden. Recent heeft Solera zijn eDriving-concept in het leven geroepen,” vertelt Thomas Hermans en vervolgt: “Wij zijn de goeroes op het gebied van chauffeursrisicobeheer en we zijn gekoppeld aan 1,2 miljoen chauffeurs. We bedienen alle voertuigmarktsegmenten: tweewielers, personenauto’s, bestelwagens en vrachtwagens. We vormen de spil in het netwerk van een complex, onderling verbonden ecosysteem met schadeherstelbedrijven, fleetowners, verzekeraars, OEMs, bergingsbedrijven, chauffeurs, reparatiewerkplaatsen, ruitvervangingsbedrijven, onderdelenleveranciers en dealers.”

Mentor-app

Overeenkomstig de tijdgeest verloopt veel klantencommunicatie via een op gedrag gebaseerde app op de smartphone. De zelfs bekroonde Mentor-app van eDriving identificeert niet alleen risicovol rijgedrag, maar herstelt dit ook met in-app microtraining en coaching en ondersteunt chauffeurs en managers met zijn diensten. Het geïntegreerde Emergency Response Services (acute ondersteuning in geval van een ongeval) wordt zelfs ondersteund door Sfara en Bosch. Solera is duidelijk een fast moving company, die ook aan zijn uitstraling en naamsbekendheid werkt. Het logo werd recentelijk veranderd van oranje in paars, als kenmerk van de nieuwe look and feel. De nieuwe presentatie en strategie van Solera werkt.

Solera: ‘Goeroes op het gebied van risicobeheer’ - Automobielmanagement.nl

Solera: ‘Goeroes op het gebied van risicobeheer’

brand story

Audatex kent iedereen in de automotive, maar Solera’s dienstenpakket is vele malen uitgebreider. Een onderneming die wereldwijd al zeventien jaar stevig aan weg timmert. Met de status van de wereldwijde benchmark in de markt, verwerkt Solera meer dan 250 miljoen claims in meer dan 100 landen.

Managing director Thomas Hermans licht toe: “Wat Solera doet? Wij ontzorgen de klant die steeds vaker zaken zelf online regelt en daarbij een oplossing verwacht die werk uit handen neemt. We bieden precies dat, met de kracht van data. Onze oplossingen richten zich op alle processen rondom de levenscyclus van de auto, van aankoop tot verzekering, onderhoud en reparatie tot berging, met als doel het voor de klant te laten werken. Centraal staat daarbij dat iedere betrokkene op het juiste moment over de juiste informatie beschikt, van de eerste melding tot aan de uiteindelijke oplevering en alles er tussenin.”

eDriving

Als een onafhankelijke en objectieve partij binnen de branche is Solera wereldwijd marktleider en tot hun klantengroep behoren meer dan 1000 verzekeraars en meer dan 190 OEM’s. “We zijn een vertrouwde partner in de transport- en distributiesector. We volgen en controleren meer dan 10 miljoen chauffeurs van bedrijfsvoertuigen die tezamen meer dan 800 miljoen kilometers per jaar rijden. Recent heeft Solera zijn eDriving-concept in het leven geroepen,” vertelt Thomas Hermans en vervolgt: “Wij zijn de goeroes op het gebied van chauffeursrisicobeheer en we zijn gekoppeld aan 1,2 miljoen chauffeurs. We bedienen alle voertuigmarktsegmenten: tweewielers, personenauto’s, bestelwagens en vrachtwagens. We vormen de spil in het netwerk van een complex, onderling verbonden ecosysteem met schadeherstelbedrijven, fleetowners, verzekeraars, OEMs, bergingsbedrijven, chauffeurs, reparatiewerkplaatsen, ruitvervangingsbedrijven, onderdelenleveranciers en dealers.”

Mentor-app

Overeenkomstig de tijdgeest verloopt veel klantencommunicatie via een op gedrag gebaseerde app op de smartphone. De zelfs bekroonde Mentor-app van eDriving identificeert niet alleen risicovol rijgedrag, maar herstelt dit ook met in-app microtraining en coaching en ondersteunt chauffeurs en managers met zijn diensten. Het geïntegreerde Emergency Response Services (acute ondersteuning in geval van een ongeval) wordt zelfs ondersteund door Sfara en Bosch. Solera is duidelijk een fast moving company, die ook aan zijn uitstraling en naamsbekendheid werkt. Het logo werd recentelijk veranderd van oranje in paars, als kenmerk van de nieuwe look and feel. De nieuwe presentatie en strategie van Solera werkt.