NedCar wil oud-personeel terughalen maar dat lukt niet best

NedCar wil oud-personeel terughalen naar de autofabriek. Reden: de nieuwe, grote order voor de bouw van suv’s van Mitsubishi, Peugeot en Citroën, die het bedrijf in Born enige tijd geleden binnenhaalde.

Het totale werknemersbestand groeit daarom weer richting tweeduizend mensen. Maar veel ex-personeelsleden van NedCar hoeven niet zo nodig meer terug naar de autofabriek, zo meldt Het Financieele Dagblad.

 

Twee jaar geleden moest NedCar uit Born bijna veertienhonderd werknemers ontslaan wegens het wegvallen van de Smart Forfour, die gemaakt werd in opdracht van DaimlerChrysler. Daardoor bleven er nog 1250 werknemers over voor de productie van de Mitsubishi Colt. Maar nu er weer zoveel mensen nodig zijn, polste NedCar 1050 oud-werknemers. Die kregen een mooie brief maar driekwart wil niet terug. Tot teleurstelling van NedCar blijft de teller van mensen die terugkomen steken op 250. Daaronder opvallend veel Duitsers en in mindere mate ook Belgen.

 

Lars Halderit, directeur human resources van NedCar, had gehoopt op zeker driehonderd terugkerende ex-werknemers. Hij hecht aan de komst van oud-personeelsleden, omdat die ervaring hebben in het specifieke werk van auto’s produceren. NedCar denkt dat mensen wel zijn aanbod zullen gebruiken om hun positie bij hun nieuwe werkgever te verbeteren, bijvoorbeeld in de vorm van een vast contract.

 

NedCar wil geen vaste contracten geven aan de voormalige personeelsleden, ongeacht of ze nu dertig of drie jaar bij het autobedrijf hebben gewerkt. Personeelsbaas Halderit: ‘Vaste contracten kunnen we niet geven. Daarvoor is de markt te onstabiel.’

NedCar wil oud-personeel terughalen maar dat lukt niet best - Automobielmanagement.nl

NedCar wil oud-personeel terughalen maar dat lukt niet best

NedCar wil oud-personeel terughalen naar de autofabriek. Reden: de nieuwe, grote order voor de bouw van suv’s van Mitsubishi, Peugeot en Citroën, die het bedrijf in Born enige tijd geleden binnenhaalde.

Het totale werknemersbestand groeit daarom weer richting tweeduizend mensen. Maar veel ex-personeelsleden van NedCar hoeven niet zo nodig meer terug naar de autofabriek, zo meldt Het Financieele Dagblad.

 

Twee jaar geleden moest NedCar uit Born bijna veertienhonderd werknemers ontslaan wegens het wegvallen van de Smart Forfour, die gemaakt werd in opdracht van DaimlerChrysler. Daardoor bleven er nog 1250 werknemers over voor de productie van de Mitsubishi Colt. Maar nu er weer zoveel mensen nodig zijn, polste NedCar 1050 oud-werknemers. Die kregen een mooie brief maar driekwart wil niet terug. Tot teleurstelling van NedCar blijft de teller van mensen die terugkomen steken op 250. Daaronder opvallend veel Duitsers en in mindere mate ook Belgen.

 

Lars Halderit, directeur human resources van NedCar, had gehoopt op zeker driehonderd terugkerende ex-werknemers. Hij hecht aan de komst van oud-personeelsleden, omdat die ervaring hebben in het specifieke werk van auto’s produceren. NedCar denkt dat mensen wel zijn aanbod zullen gebruiken om hun positie bij hun nieuwe werkgever te verbeteren, bijvoorbeeld in de vorm van een vast contract.

 

NedCar wil geen vaste contracten geven aan de voormalige personeelsleden, ongeacht of ze nu dertig of drie jaar bij het autobedrijf hebben gewerkt. Personeelsbaas Halderit: ‘Vaste contracten kunnen we niet geven. Daarvoor is de markt te onstabiel.’