Advertenties van Pon zouden niet duidelijk genoeg zijn over brandstofverbruik en uitstoot van CO2. Naar aanleiding van klachten over autoadvertenties die niet aan de wet voldoen, schreef Milieudefensie tientallen importeurs aan. De meeste beloofden zich vervolgens aan de wet te houden of hun advertentiebeleid onder de loep te nemen. Alleen Pon weigerde de advertenties aan te passen, stelt Milieudefensie. Het bedrijf zou vinden dat er niets mis is met zijn reclame.
Milieudefensie vindt die houding onbegrijpelijk. Informatie over verbruik en uitstoot van auto’s moet van de wet gemakkelijk leesbaar en begrijpelijk zijn, maar juist hieraan schort het volgens de organisatie bij de advertenties van Pon. Als de teksten al aanwezig zijn, zouden ze nauwelijks leesbaar en verwarrend zijn. "Milieuinformatie is nu vaak alleen leesbaar met een loep", zegt een woordvoerder van Milieudefensie. "Terwijl het een belangrijk deel van een autoadvertentie hoort te zijn. Op basis van die informatie kunnen consumenten kiezen voor een zuinige en schonere auto."
Pon’s Automobielhandel was niet bereikbaar voor commentaar.
(bron: Novum)
Wat een flauwekul! Laten we met elkaar niet doorslaan in die vergroeningshype van dit moment. Alle cijfers zijn keurig terug te vinden in officiële publicaties over de modellen. Het moet niet veel gekker worden. Wees blij met aansprekende reclame op televisie.
Nu maar wachten op de dierenbescherming….. Als je een hond zo misbruikt op de achterbank of de naam Beetle gebruikt voor een auto. Eens kijken wat die groene jongens en meisjes straks gaan doen als we de batterijtjes van onze hybrideauto’s gaan dumpen. Oh nee, die lever je natuurlijk in bij Albert Heijn en dan ontvang je een weekend Center Parcs.
Je zou toch wensen dat je 50 eerder geboren was en zorgeloos met je dampende en rokende bolide over rustige filevrije wegen kon scheuren.
En het ergste van dit verhaal is dat deze Milieudefentie in leven wordt gehouden door de belastingcenten die wordt opgehoest door de automobilist.