Dat zegt directeur Michel van Roon."Wij helpen bedrijven die onderpresteren of zelfs ten onder dreigen te gaan. Juist nu bestaat er in de markt grote behoefte aan externe managementexpertise. Vanuit commercieel oogpunt is het voor mij verstandig daarvoor een aparte business unit in te richten onder de naam CRM Revival, vooral omdat CRM geassocieerd wordt met used car management. Daarin zijn we al jaren marktleider. Maar het is niet het enige dat we doen."

 

CRM revival gaat een onconventioneel samenwerkingsmodel met zijn opdrachtgevers aan. Het verdienmodel kan op verzoek een combinatie zijn van consultancy en participatie die niet bekend is in de markt. Michel van Roon: "Wij durven voor dit model te kiezen omdat we overtuigd zijn van de impact die we hebben op de prestaties van het bedrijf. Waardecreatie, daar draait het om. Bovendien tonen we daarmee onze langetermijnbetrokkenheid aan bij de organisatie. We zijn niet uit op een quick-win maar op een gezonde bedrijfsvoering. Voor de opdrachtgever betekent dit een beperkt risico met uitzicht op mooie resultaten."

 

De focus van CRM Revival ligt op financieel en commercieel management. In de uitvoering werkt het bureau met prestatie- en procesindicatoren, een methode die al jaren succesvol wordt toegepast bij de problematiek van de gebruikte auto’s. CRM Revival schakelt bovendien financiële experts in die de paaltjes slaan voor een gezond financieel management. "Er zijn veel autobedrijven die binnenkort slechte cijfers om de oren krijgen. Als ze niet zelf ingrijpen, zal de importeur of de bank eisen gaan stellen. CRM Revival bouwt bedrijven weer op, samen met de ondernemer. We signaleren waar de pijn zit en gaan vervolgens verder dan symptoombestrijding. We halen de oorzaak weg en zorgen ervoor dat het bedrijf in topconditie verkeert voor dat we loslaten."