Met Sergio Marchionne (zoals altijd in z’n grijze trui gekleed) en van links naar rechts Sergio Cravero (Alfa Romeo), Michael Manley (Jeep), Peter Fong (Chrysler), Lorenzo Sistino (Fiat), Harald Wester (Maserati en Abarth), Francois Olivier (Lancia), Michael Accavitti (Dodge) was het gehele nieuwe management compleet. Fiat is tegenwoordig met twintig procent grootaandeelhouder van Chrysler LLC en heeft veel invloed in de besluitvorming van het Amerikaanse bedrijf.

 

Marchionne zei op de IAA dat hij met de groepen Fiat en Chrysler wil komen tot een productie van 5,5 tot zes miljoen eenheden per jaar. Marchionne heeft eerder gezegd dat een productie van zes miljoen eenheden per jaar eigenlijk noodzakelijk is voor een autofabrikant om te overleven. Op het moment komen beide groepen niet verder dan 4,2 miljoen stuks. Hij zei verder dat de herstructurering van Chrysler een traag proces is en veel moeilijker dan hij eerder had ingeschat. Maar Marchionne voorziet grote verbeteringen in 2010. in november van dit jaar zal Chrysler een vijfjarenplan presenteren dat de weg uit de problemen zal bevatten. Chrysler ontsnapte op 10 juli aan een faillissement door het grootste deel van zijn bezittingen te verkopen aan een groep onder leiding van Fiat.