Tot en met 31 maart kan hij online aangeven hoe (on)tevreden hij is over zijn onafhankelijke autobedrijf. De website www.mijnautobedrijf.nl hanteert de volgende criteria: servicebereidheid, vriendelijkheid, deskundigheid en de verhouding tussen prijs en prestatie. Ook mag het publiek zijn algemene waardering geven, uit te drukken in een rapportcijfer. Het staat autobedrijven vrij om hun klanten aan te moedigen op hen te stemmen. Tijdens de AutovakRAI wordt eind april bekendgemaakt welke drie bedrijven de meeste bijval van het publiek hebben gekregen. Een vakjury zal het genomineerde trio vervolgens beoordelen. Tot slot kunnen ook de aanwezigen tijdens de ABA-ledendag (5 juni) hun oordeel vellen, waarna de winnaar bekend wordt gemaakt. Van dit bedrijf zendt het RTL-programma ‘AutoXperience’ een portret uit. De verkiezing moet een bijdrage leveren aan de naamsbekendheid van het universele autobedrijf. Consumentenonderzoek in 2006 leerde dat nog relatief veel Nederlanders onbekend zijn met deze tak van de branche. Momenteel zijn ruim 3300 bedrijven aangesloten bij ABA.