Het NedCar-personeel kan tot uiterlijk eind november gebruikmaken van de regelingen. Daarmee komt het aantal medewerkers dat nu al heeft aangegeven vrijwillig te vertrekken op een tussentotaal van negenhonderd van de 2,5 duizend die nu nog op de loonlijst van het bedrijf staan. Alhoewel de belangstelling voor de regeling groter is dan verwacht, zijn de aantallen die nodig zijn om gedwongen ontslagen in 2007 te vermijden nog niet bereikt, aldus de woordvoerder. Bij kantoorpersoneel en leidinggevenden is wel het maximale aantal aanbiedingen bereikt. Daarmee is inschrijving voor deze categorie medewerkers niet meer mogelijk. Maar in de productieomgeving bestaan nog tweehonderdvijftig boventallige arbeidsplaatsen. Bij het al dan niet toekennen van een verzoek gebruik te maken van de vrijwillige vertrekregeling, wordt uitdrukkelijk rekening gehouden met zekerstelling van kennis en kunde ten aanzien van de continuïteit van NedCar. Daarnaast geldt het principe ‘wie het eerst komt die het eerst maalt’. De regeling loopt nog tot maximaal 30 november van dit jaar. Op basis van de uiteindelijke totaalresultaten van eind november zegt de fabrikant pas te kunnen bepalen of gedwongen ontslagen voor 2007 volledig van de baan zijn. Nedcar is eigendom van Mitsubishi en verloor een belangrijk deel van zijn bestaansrecht toen DaimlerChrysler besloot er de productie van de Smart Forfour te staken.