Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk

Driekwart van de Nederlanders vindt milieulabels voor auto’s (zeker) belangrijk.

Over het algemeen hechten vrouwen vaker dan mannen belang aan de labels voor auto’s (81 versus 71%). Ter vergelijking: voor huishoudelijke apparaten is de score  92 om 80% en voor woningen 51 versus 44%. Hoog opgeleiden (80%) hechten meer dan laag opgeleiden (69%) waarde aan een label voor auto’s.

Dat blijkt uit onderzoek dat Gijrath Media Groep deed voor de lancering van zijn nieuwe groene glossy Green.2. Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok|NetPanel. Centraal staat hoe milieubewust Nederlanders zijn, en AM haalt daar de belangrijkste conclusies over auto’s en autogebruik uit.

* Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

* Iets meer dan de helft gaat niet meer met de eigen auto de weg op als het openbaar vervoer helemaal gratis is;

* Maar slechts een heel klein deel, vijf procent, doet aan autodelen (bijvoorbeeld Greenwheels, betaald en georganiseerd dus). De meeste Nederlanders zijn niet bereid om aan autodelen te doen;

* Ouderen zijn over het algemeen milieubewuster dan jongeren, en hoogopgeleiden meer dan laagopgeleiden;

* De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);

* 71% vindt het terecht dat vervuilende auto’s extra belast worden.

Reacties

Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

En er zijn nog mensen die dit geloven ook? Als dit waar zou zijn, dan zou morgen in ieder geval het fileprobleem opgelost zijn.

Dit hele onderzoek klinkt politiek heel correct, maar de praktijk laat toch echt wat anders zien.

Het milieulabel voor de auto is een aanfluiting. Door tegengestelde regels zijn mensen met meerdere kleine kinderen de dupe. Ze worden door de overheid gedwongen in een grotere auto te gaan rijden om ze anders de kinderstoeltjes niet kwijt kunnen.

* De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);
En terecht, we betalen dit in feite al jaren door het ‘kwartje van Kok’.

Als ze echt wat aan het milieu willen doen gaan ze eerst alle drempels en rotondes weghalen. Wij hebben sinds kort twee nieuwe rotondes op de dagelijkse route, en het is merkbaar in het verbruik van de auto, en de bandenslijtage. En dat is goed voor het milieu? Tegenstrijdig allemaal hoor. De indruk dat het alleen om de centen gaat in Den Haag wordt wel steeds sterker.

Geplaatst door: John op
Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk - Automobielmanagement.nl

Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk

Driekwart van de Nederlanders vindt milieulabels voor auto’s (zeker) belangrijk.

Over het algemeen hechten vrouwen vaker dan mannen belang aan de labels voor auto’s (81 versus 71%). Ter vergelijking: voor huishoudelijke apparaten is de score  92 om 80% en voor woningen 51 versus 44%. Hoog opgeleiden (80%) hechten meer dan laag opgeleiden (69%) waarde aan een label voor auto’s.

Dat blijkt uit onderzoek dat Gijrath Media Groep deed voor de lancering van zijn nieuwe groene glossy Green.2. Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok|NetPanel. Centraal staat hoe milieubewust Nederlanders zijn, en AM haalt daar de belangrijkste conclusies over auto’s en autogebruik uit.

* Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

* Iets meer dan de helft gaat niet meer met de eigen auto de weg op als het openbaar vervoer helemaal gratis is;

* Maar slechts een heel klein deel, vijf procent, doet aan autodelen (bijvoorbeeld Greenwheels, betaald en georganiseerd dus). De meeste Nederlanders zijn niet bereid om aan autodelen te doen;

* Ouderen zijn over het algemeen milieubewuster dan jongeren, en hoogopgeleiden meer dan laagopgeleiden;

* De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);

* 71% vindt het terecht dat vervuilende auto’s extra belast worden.

Reacties

Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

En er zijn nog mensen die dit geloven ook? Als dit waar zou zijn, dan zou morgen in ieder geval het fileprobleem opgelost zijn.

Dit hele onderzoek klinkt politiek heel correct, maar de praktijk laat toch echt wat anders zien.

Het milieulabel voor de auto is een aanfluiting. Door tegengestelde regels zijn mensen met meerdere kleine kinderen de dupe. Ze worden door de overheid gedwongen in een grotere auto te gaan rijden om ze anders de kinderstoeltjes niet kwijt kunnen.

* De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);
En terecht, we betalen dit in feite al jaren door het ‘kwartje van Kok’.

Als ze echt wat aan het milieu willen doen gaan ze eerst alle drempels en rotondes weghalen. Wij hebben sinds kort twee nieuwe rotondes op de dagelijkse route, en het is merkbaar in het verbruik van de auto, en de bandenslijtage. En dat is goed voor het milieu? Tegenstrijdig allemaal hoor. De indruk dat het alleen om de centen gaat in Den Haag wordt wel steeds sterker.

Geplaatst door: John op