Snellaadnetwerk Fastned gaat naar de beurs

Fastned, dat bouwt aan een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s, gaat woensdag 9 juli 2014 naar de beurs. In de eerste tranche worden vierhonderdduizend certificaten van aandelen van tien euro per stuk uitgegeven.

Het prospectus is gisteren goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en direct beschikbaar gemaakt via de websites van Fastned en NPEX – de beurs waar Fastned een notering krijgt. In de eerste tranche worden circa vierhonderdduizend certificaten van aandelen van tien euro per stuk uitgegeven. Deze eerste tranche was tijdens de voorinschrijving in mei binnen twee weken volledig gereserveerd. Reserveren voor de volgende tranche is vanaf vandaag mogelijk via de website van Fastned. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "De automarkt is snel aan het veranderen en beleggers zien kansen in nieuwkomers zoals Tesla Motors. Fastned zet in op diezelfde transitie naar elektrische auto’s en biedt beleggers de kans mede-eigenaar worden van de tankstations van de toekomst." Compagnon Bart Lubbers vindt het ‘uniek voor Nederland dat een jong bedrijf als Fastned naar de beurs gaat’. "Dit doen we omdat veel mensen geloven in elektrisch rijden en al vanaf het begin vragen of ze kunnen investeren in Fastned."
Met de beursgang wil Fastned in verschillende tranches in totaal veertig miljoen euro ophalen ter financiering van 201 snellaadstations langs de Nederlandse snelwegen. Om dit binnen drie jaar te realiseren zal het  bouwtempo worden opgeschroefd tot een of twee stations per week. Op dit moment zijn negen stations operationeel en tien in aanbouw.
Twee weken geleden maakte Fastned nog bekend dat Flowfund een lening heeft verstrekt van 2,5 miljoen euro om de uitrol van stations nog voor de beursgang te versnellen. Met de versnelling die daarmee is ingezet komt landelijke dekking al eind dit jaar in zicht.

Reacties

oei, oei, oei. world online 4.0. particuliere belegger bezint eer ge begint. bedrijfseconomisch en milieutechnisch gezien is elektrisch rijden allerminst een solide businesscase, integendeel. alle fabrikanten ontwikkelen door op diverse sporen: waterstof, nieuwe brandstoffen (bio en synthetisch), aardgas … en, oh ja, ook elektrisch, maar dan toch vooral de hybride variant. het opportunisme van deze heren valt te prijzen. het willens en wetens bagatelliseren van de risico’s, en dan met name voor de particuliere beleggers, daar kun je grote vraagtekens bij plaatsen. vol elektrisch is een niche, blijft een niche. de volumes die nodig zijn om deze onderneming te laten renderen gaan in NL niet rijden. welke journalist neemt zijn verantwoordelijkheid?

Geplaatst door: Max Verstoep op

Bij het faillissement van WO resteerde niks, noppes, nada plus een schaterlachende Nina Brink. Als FN failliet gaat hebben we 200 snellaadstations en kunnen we overal in NL opladen met 50kW. Dat is zo’n enorm verschil met WO dat ik heel graag het risico ga nemen. En vergeet niet dat elke aandeelhouder dolenthousiast EV promotor wordt/is.
Spaargeld levert nul procent rente, ik ga mijn geld aan het werk zetten voor een duurzame toekeomst, en wellicht maak ik ooit nog rendement ook.

Geplaatst door: Lars Boelen op

ik zeg: doen. met zo’n solide onderbouwing en doorslaggevende argumenten kun je met een gerust hart je geld aan deze jongens geven.

Geplaatst door: Max Verstoep op
Snellaadnetwerk Fastned gaat naar de beurs - Automobielmanagement.nl

Snellaadnetwerk Fastned gaat naar de beurs

Fastned, dat bouwt aan een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s, gaat woensdag 9 juli 2014 naar de beurs. In de eerste tranche worden vierhonderdduizend certificaten van aandelen van tien euro per stuk uitgegeven.

Het prospectus is gisteren goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en direct beschikbaar gemaakt via de websites van Fastned en NPEX – de beurs waar Fastned een notering krijgt. In de eerste tranche worden circa vierhonderdduizend certificaten van aandelen van tien euro per stuk uitgegeven. Deze eerste tranche was tijdens de voorinschrijving in mei binnen twee weken volledig gereserveerd. Reserveren voor de volgende tranche is vanaf vandaag mogelijk via de website van Fastned. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "De automarkt is snel aan het veranderen en beleggers zien kansen in nieuwkomers zoals Tesla Motors. Fastned zet in op diezelfde transitie naar elektrische auto’s en biedt beleggers de kans mede-eigenaar worden van de tankstations van de toekomst." Compagnon Bart Lubbers vindt het ‘uniek voor Nederland dat een jong bedrijf als Fastned naar de beurs gaat’. "Dit doen we omdat veel mensen geloven in elektrisch rijden en al vanaf het begin vragen of ze kunnen investeren in Fastned."
Met de beursgang wil Fastned in verschillende tranches in totaal veertig miljoen euro ophalen ter financiering van 201 snellaadstations langs de Nederlandse snelwegen. Om dit binnen drie jaar te realiseren zal het  bouwtempo worden opgeschroefd tot een of twee stations per week. Op dit moment zijn negen stations operationeel en tien in aanbouw.
Twee weken geleden maakte Fastned nog bekend dat Flowfund een lening heeft verstrekt van 2,5 miljoen euro om de uitrol van stations nog voor de beursgang te versnellen. Met de versnelling die daarmee is ingezet komt landelijke dekking al eind dit jaar in zicht.

Reacties

oei, oei, oei. world online 4.0. particuliere belegger bezint eer ge begint. bedrijfseconomisch en milieutechnisch gezien is elektrisch rijden allerminst een solide businesscase, integendeel. alle fabrikanten ontwikkelen door op diverse sporen: waterstof, nieuwe brandstoffen (bio en synthetisch), aardgas … en, oh ja, ook elektrisch, maar dan toch vooral de hybride variant. het opportunisme van deze heren valt te prijzen. het willens en wetens bagatelliseren van de risico’s, en dan met name voor de particuliere beleggers, daar kun je grote vraagtekens bij plaatsen. vol elektrisch is een niche, blijft een niche. de volumes die nodig zijn om deze onderneming te laten renderen gaan in NL niet rijden. welke journalist neemt zijn verantwoordelijkheid?

Geplaatst door: Max Verstoep op

Bij het faillissement van WO resteerde niks, noppes, nada plus een schaterlachende Nina Brink. Als FN failliet gaat hebben we 200 snellaadstations en kunnen we overal in NL opladen met 50kW. Dat is zo’n enorm verschil met WO dat ik heel graag het risico ga nemen. En vergeet niet dat elke aandeelhouder dolenthousiast EV promotor wordt/is.
Spaargeld levert nul procent rente, ik ga mijn geld aan het werk zetten voor een duurzame toekeomst, en wellicht maak ik ooit nog rendement ook.

Geplaatst door: Lars Boelen op

ik zeg: doen. met zo’n solide onderbouwing en doorslaggevende argumenten kun je met een gerust hart je geld aan deze jongens geven.

Geplaatst door: Max Verstoep op