Ook Nederlandse sjoemelclaim tegen Volkswagen

De Stichting Volkswagen Car Claim bereidt namens Nederlandse eigenaren van een Audi, Seat, Skoda, Porsche of Volkswagen waarin sjoemelsoftware zit een rechtszaak voor tegen Volkswagen en ook tegen toeleverancier Bosch.

Ook Nederlandse sjoemelclaim tegen Volkswagen

De stichting wil dat zij, net als bijvoorbeeld de Amerikanen, een schadevergoeding krijgen. In het uiterste geval moet het koopcontract worden ontbonden en de koper de aankoopsom volledig terugkrijgen.

Volgens de stichting, die wordt voorgezeten door oud-ANWB directeur Guido van Woerkom, zijn er in ons land zo’n 180.000 mensen die een auto met sjoemelsoftware hebben aangeschaft. Van hen hebben zich volgens de website 120.000 gedupeerden aangemeld bij de Stichting Volkswagen Car Claim. Van Woerkom stelt dat hij al sinds oktober 2015, een maand na het openbaar worden van het sjoemelschandaal, heeft geprobeerd om met VW en Bosch tot een aanvaardbare oplossing te komen. Omdat dat nog altijd niet lukt, zal de stichting nu naar de rechter stappen. Daarom vraagt ze ook aan betrokken autobezitters om zich bij een schadeclaim aan te sluiten.

Volkswagen Car Claim werkt nauw samen met soortgelijke organisaties in een reeks andere landen en met het Britse advocatenkantoor Harcus Sinclair dat meer dan 41.000 Britse autobezitters vertegenwoordigt. In Nederland is verder nog een reeks andere stichtingen en instellingen actief of in ieder geval geregistreerd die op de één of andere manier geld willen zien van Volkswagen.

Meer over ‘dieselgate’ in het dossier

Ook Nederlandse sjoemelclaim tegen Volkswagen - Automobielmanagement.nl

Ook Nederlandse sjoemelclaim tegen Volkswagen

De Stichting Volkswagen Car Claim bereidt namens Nederlandse eigenaren van een Audi, Seat, Skoda, Porsche of Volkswagen waarin sjoemelsoftware zit een rechtszaak voor tegen Volkswagen en ook tegen toeleverancier Bosch.

Ook Nederlandse sjoemelclaim tegen Volkswagen

De stichting wil dat zij, net als bijvoorbeeld de Amerikanen, een schadevergoeding krijgen. In het uiterste geval moet het koopcontract worden ontbonden en de koper de aankoopsom volledig terugkrijgen.

Volgens de stichting, die wordt voorgezeten door oud-ANWB directeur Guido van Woerkom, zijn er in ons land zo’n 180.000 mensen die een auto met sjoemelsoftware hebben aangeschaft. Van hen hebben zich volgens de website 120.000 gedupeerden aangemeld bij de Stichting Volkswagen Car Claim. Van Woerkom stelt dat hij al sinds oktober 2015, een maand na het openbaar worden van het sjoemelschandaal, heeft geprobeerd om met VW en Bosch tot een aanvaardbare oplossing te komen. Omdat dat nog altijd niet lukt, zal de stichting nu naar de rechter stappen. Daarom vraagt ze ook aan betrokken autobezitters om zich bij een schadeclaim aan te sluiten.

Volkswagen Car Claim werkt nauw samen met soortgelijke organisaties in een reeks andere landen en met het Britse advocatenkantoor Harcus Sinclair dat meer dan 41.000 Britse autobezitters vertegenwoordigt. In Nederland is verder nog een reeks andere stichtingen en instellingen actief of in ieder geval geregistreerd die op de één of andere manier geld willen zien van Volkswagen.

Meer over ‘dieselgate’ in het dossier