Nabeschouwing Driving Business Remarketing Event (fotogalerij)

Woensdag 28 juni vond het AM Driving Business Remarketing event plaats in Maarssen. Een inspirerend programma, waardevolle sprekers, een enthousiast publiek en dat alles onder het toeziend oog van dagvoorzitter Gwen Jansen en Peter Brouwer, hoofdredacteur van Automobiel Management.

Nabeschouwing Driving Business Remarketing Event

Driving Business Remarketing stond dit jaar in het teken van ‘The Extra Mile’ naar rendement, en ging in op de laatste finesses van de occasionhandel. Waar liggen de kansen en mogelijkheden om in dit belangrijke en lang onderschatte segment serieus geld te verdienen?

Automobiel Management had een aantal specialisten uitgenodigd die ieder op hun gebied aan de top staan en een update gaven over verschillende onderwerpen. Onder hen ook een internationale spreker: David Kain. Kain is de Amerikaanse specialist op het gebied van de verkoop van auto’s op internet en een veelgevraagd spreker.

Tijdens het Driving Business Remarketing event werd natuurlijk ook het Nationaal Occasion Onderzoek 2017 gepresenteerd, in samenwerking met VWE en Finnik. Iedere bezoeker kreeg de resultaten mee naar huis.

Occasions worden steeds sneller verkocht. In 2016 daalde de gemiddelde statijd bij autobedrijven van 74,4 naar 72,8 dagen; het kortste in tien jaar. Dit is één van de conclusies die is getrokken uit het nieuwe Nationaal Occasion Onderzoek.

De statijden van occasions bij autobedrijven dalen al sinds 2013. In 2009 stond een occasion nog gemiddeld 88 dagen te koop. Die statijd was in 2016 met 72,8 dagen ruim 17% korter. En deze trend zet zich in 2017 voort. Dat komt vooral doordat steeds meer consumenten occasions kopen in plaats van nieuwe auto’s. Dit leidt tot een sterke vraag naar occasions. Tegelijkertijd slagen autobedrijven er beter in om courantere auto’s in de showroom te krijgen, die sneller verkopen.

Alle onderzoeksresultaten vindt u terug in het Nationaal Occasion Onderzoek 2017.

In het bomvolle programma zaten verder nog de presentatie van de vernieuwde Automobiel Management, en de uitverkiezing van de ‘Occasion van het Jaar’. In navolging van Mini vorig jaar ging ditmaal de prijs naar Suzuki met de Swift.

Het hele event werd vakkundig ‘aan elkaar gepraat’ door dagvoorzitter Gwen Jansen. Uiteraard werden de gasten niet met een lege maag naar huis gestuurd, want er was een netwerkborrel en walking dinner.


Bekijk de foto’s van het congres op de Facebook pagina van Automobiel Management.

 

Nabeschouwing Driving Business Remarketing Event (fotogalerij) - Automobielmanagement.nl

Nabeschouwing Driving Business Remarketing Event (fotogalerij)

Woensdag 28 juni vond het AM Driving Business Remarketing event plaats in Maarssen. Een inspirerend programma, waardevolle sprekers, een enthousiast publiek en dat alles onder het toeziend oog van dagvoorzitter Gwen Jansen en Peter Brouwer, hoofdredacteur van Automobiel Management.

Nabeschouwing Driving Business Remarketing Event

Driving Business Remarketing stond dit jaar in het teken van ‘The Extra Mile’ naar rendement, en ging in op de laatste finesses van de occasionhandel. Waar liggen de kansen en mogelijkheden om in dit belangrijke en lang onderschatte segment serieus geld te verdienen?

Automobiel Management had een aantal specialisten uitgenodigd die ieder op hun gebied aan de top staan en een update gaven over verschillende onderwerpen. Onder hen ook een internationale spreker: David Kain. Kain is de Amerikaanse specialist op het gebied van de verkoop van auto’s op internet en een veelgevraagd spreker.

Tijdens het Driving Business Remarketing event werd natuurlijk ook het Nationaal Occasion Onderzoek 2017 gepresenteerd, in samenwerking met VWE en Finnik. Iedere bezoeker kreeg de resultaten mee naar huis.

Occasions worden steeds sneller verkocht. In 2016 daalde de gemiddelde statijd bij autobedrijven van 74,4 naar 72,8 dagen; het kortste in tien jaar. Dit is één van de conclusies die is getrokken uit het nieuwe Nationaal Occasion Onderzoek.

De statijden van occasions bij autobedrijven dalen al sinds 2013. In 2009 stond een occasion nog gemiddeld 88 dagen te koop. Die statijd was in 2016 met 72,8 dagen ruim 17% korter. En deze trend zet zich in 2017 voort. Dat komt vooral doordat steeds meer consumenten occasions kopen in plaats van nieuwe auto’s. Dit leidt tot een sterke vraag naar occasions. Tegelijkertijd slagen autobedrijven er beter in om courantere auto’s in de showroom te krijgen, die sneller verkopen.

Alle onderzoeksresultaten vindt u terug in het Nationaal Occasion Onderzoek 2017.

In het bomvolle programma zaten verder nog de presentatie van de vernieuwde Automobiel Management, en de uitverkiezing van de ‘Occasion van het Jaar’. In navolging van Mini vorig jaar ging ditmaal de prijs naar Suzuki met de Swift.

Het hele event werd vakkundig ‘aan elkaar gepraat’ door dagvoorzitter Gwen Jansen. Uiteraard werden de gasten niet met een lege maag naar huis gestuurd, want er was een netwerkborrel en walking dinner.


Bekijk de foto’s van het congres op de Facebook pagina van Automobiel Management.