Kansen en bedreigingen van autodelen

Merkdealers en leasebedrijven zien zich geconfronteerd met tal van ingrijpende ontwikkelingen. Private lease maakt leasebedrijven een directe concurrent van de dealer. De verwachte opkomst van autodelen kan het aantal in te zetten leaseauto’s doen afnemen, terwijl voor dealers de markt voor nieuw en gebruikt onder druk komt te staan.

Aantal deelauto’s groeit met 10.000, meer groei ‘noodzakelijk’

Data wordt in dit spel van steeds groter belang. Maar welke en hoe die te gebruiken – dat is niet simpel te beantwoorden. Bij al deze en andere branchevragen staat Automotive Insiders stil op zijn event van 16 november.

Verschillende deskundigen zullen deze middag antwoorden formuleren. Onder hen Max Erich (ING) en Matthijs Wouters (Arval), voor wie de vraag of autodelen een vlucht gaat nemen een no-brainer is. Max leidt onderzoek naar autodelen en gaat in op de effecten die het zal hebben op autobezit. Maar ook welke impact deze ontwikkeling heeft op de aftermarket.

Een van de vragen is wie autodelen gaat faciliteren: de autofabrikanten, leasemaatschappijen, verhuurmaatschappijen, dealers of nieuwe toetreders die de (online) platformen gaan runnen? Duidelijk is wel dat enorme hoeveelheden data verzameld zullen gaan worden. Lastiger is het te bepalen welke data relevant zijn, hoe ze te bewerken, op te slaan en effectief in te zetten. Laurens Lapré (CGI) zal daar dieper op ingaan, terwijl Marc de Jong Luneau van Northwave de privacy- en veiligheidsaspecten zal bespreken. Hij zal ook stilstaan bij de nieuwe privacywetgeving (AVG) die vanaf mei 2018 zal gelden.
Naast de paneldiscussie zal er ook een vraaggesprek zijn met Koen Frenken. Deze hoogleraar aan de Universiteit Utrecht is medeauteur van het rapport Eerlijk Delen. De studie van het Rathenau Instituut belicht de rol en betekenis van platforms.

De bijeenkomst start 16 november om 16.00 uur te Bodegraven.

Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

Kansen en bedreigingen van autodelen - Automobielmanagement.nl

Kansen en bedreigingen van autodelen

Merkdealers en leasebedrijven zien zich geconfronteerd met tal van ingrijpende ontwikkelingen. Private lease maakt leasebedrijven een directe concurrent van de dealer. De verwachte opkomst van autodelen kan het aantal in te zetten leaseauto’s doen afnemen, terwijl voor dealers de markt voor nieuw en gebruikt onder druk komt te staan.

Aantal deelauto’s groeit met 10.000, meer groei ‘noodzakelijk’

Data wordt in dit spel van steeds groter belang. Maar welke en hoe die te gebruiken – dat is niet simpel te beantwoorden. Bij al deze en andere branchevragen staat Automotive Insiders stil op zijn event van 16 november.

Verschillende deskundigen zullen deze middag antwoorden formuleren. Onder hen Max Erich (ING) en Matthijs Wouters (Arval), voor wie de vraag of autodelen een vlucht gaat nemen een no-brainer is. Max leidt onderzoek naar autodelen en gaat in op de effecten die het zal hebben op autobezit. Maar ook welke impact deze ontwikkeling heeft op de aftermarket.

Een van de vragen is wie autodelen gaat faciliteren: de autofabrikanten, leasemaatschappijen, verhuurmaatschappijen, dealers of nieuwe toetreders die de (online) platformen gaan runnen? Duidelijk is wel dat enorme hoeveelheden data verzameld zullen gaan worden. Lastiger is het te bepalen welke data relevant zijn, hoe ze te bewerken, op te slaan en effectief in te zetten. Laurens Lapré (CGI) zal daar dieper op ingaan, terwijl Marc de Jong Luneau van Northwave de privacy- en veiligheidsaspecten zal bespreken. Hij zal ook stilstaan bij de nieuwe privacywetgeving (AVG) die vanaf mei 2018 zal gelden.
Naast de paneldiscussie zal er ook een vraaggesprek zijn met Koen Frenken. Deze hoogleraar aan de Universiteit Utrecht is medeauteur van het rapport Eerlijk Delen. De studie van het Rathenau Instituut belicht de rol en betekenis van platforms.

De bijeenkomst start 16 november om 16.00 uur te Bodegraven.

Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.