Prijs belangrijkste reden om naar universeel garagebedrijf te gaan

De lagere prijs is de belangrijkste reden voor autobezitters om naar een universeel garagebedrijf te gaan voor onderhoud en reparaties. Wie liever naar de merkdealer gaat, let helemaal niet op de prijs want dat komt als criterium pas op een twaalfde plaats.

Bovag Coronamonitor #2: 69 procent ondernemers vertrouwt op goede afloop

Dat staat te lezen in het jaarlijkse autobranche-onderzoek van de Deutschen Automobil Treuhand DAT. Na die prijs, of officieel de prijs-kwaliteit verhouding, komt de locatie sterk naar voren als volgende criterium om een garage te kiezen. Autorijders willen het liefst een werkplaats die makkelijk te bereiken is, met de auto uiteraard. Het derde keuzepunt is de betrouwbaarheid, zowel bij dealers als bij universele garagebedrijven, maar dat wordt direct gevolgd door een persoonlijke benadering die volgens DAT ook steeds belangrijker wordt.

Opmerkelijk is tenslotte dat de factor tijd niet verder komt dan een achtste plaats. Klanten willen wel dat ze snel een afspraak kunnen maken als er wat mis is met hun auto maar als het dan in de garage wat langer moet duren dan hebben ze daar begrip voor, concludeert de Duitse auto-organisatie.

Prijs belangrijkste reden om naar universeel garagebedrijf te gaan - Automobielmanagement.nl

Prijs belangrijkste reden om naar universeel garagebedrijf te gaan

De lagere prijs is de belangrijkste reden voor autobezitters om naar een universeel garagebedrijf te gaan voor onderhoud en reparaties. Wie liever naar de merkdealer gaat, let helemaal niet op de prijs want dat komt als criterium pas op een twaalfde plaats.

Bovag Coronamonitor #2: 69 procent ondernemers vertrouwt op goede afloop

Dat staat te lezen in het jaarlijkse autobranche-onderzoek van de Deutschen Automobil Treuhand DAT. Na die prijs, of officieel de prijs-kwaliteit verhouding, komt de locatie sterk naar voren als volgende criterium om een garage te kiezen. Autorijders willen het liefst een werkplaats die makkelijk te bereiken is, met de auto uiteraard. Het derde keuzepunt is de betrouwbaarheid, zowel bij dealers als bij universele garagebedrijven, maar dat wordt direct gevolgd door een persoonlijke benadering die volgens DAT ook steeds belangrijker wordt.

Opmerkelijk is tenslotte dat de factor tijd niet verder komt dan een achtste plaats. Klanten willen wel dat ze snel een afspraak kunnen maken als er wat mis is met hun auto maar als het dan in de garage wat langer moet duren dan hebben ze daar begrip voor, concludeert de Duitse auto-organisatie.