VW in Nederland ‘al nieuwe richting ingeslagen’

Volkswagen is het Europese netwerk aan het herstructureren. Het nieuwe en vooral digitale netwerk, dat in 2020 moet gaan draaien, wordt ‘samen met de dealers op een nieuwe lijn gebracht.’ In dat kader worden de online verkopen drastisch uitgebreid en wil Volkswagen ook direct aan de consument gaan verkopen.

VW in Nederland 'al nieuwe richting ingeslagen'

Daarbij komen er vijf nieuwe formats voor verkooppunten, waaronder city showrooms en pop-up stores. De hele verkooporganisatie moet flexibeler en efficiënter worden, is het doel. In Nederland wordt die strategie al enige tijd gevolgd, zegt Dennis Homberg, PR-manager bij Pon Autohandel N.V. in Leusden desgevraagd: "We zijn in Nederland de richting, zoals die wordt geschetst in de persinformatie, al een aantal jaren geleden ingeslagen".

VW en de European Dealer Council hebben de plannen voor de 5.400 dealers en 54.000 werknemers in Europa een maand geleden gezamenlijk gelanceerd. "De ervaring van het auto kopen zal veranderen," stellen zij daarbij. De rond de vijf miljoen klanten worden ingevoerd in de nieuwe wereld van de mobiliteit en krijgen individuele diensten aangeboden op basis van hun ID." Rond de veranderingen duiken de laatste tijd wel steeds meer verhalen op over problemen die daarbij in sommige landen zijn ontstaan. Zo heeft een aantal beoogde mega-dealers in België problemen met het van hen vereiste opkopen van collega-bedrijven in de regio om de gewenste schaalvergroting te bereiken. Ook in Groot-Brittannië roept de sanering van het VW-dealernetwerk vragen op.

VW in Nederland ‘al nieuwe richting ingeslagen’ - Automobielmanagement.nl

VW in Nederland ‘al nieuwe richting ingeslagen’

Volkswagen is het Europese netwerk aan het herstructureren. Het nieuwe en vooral digitale netwerk, dat in 2020 moet gaan draaien, wordt ‘samen met de dealers op een nieuwe lijn gebracht.’ In dat kader worden de online verkopen drastisch uitgebreid en wil Volkswagen ook direct aan de consument gaan verkopen.

VW in Nederland 'al nieuwe richting ingeslagen'

Daarbij komen er vijf nieuwe formats voor verkooppunten, waaronder city showrooms en pop-up stores. De hele verkooporganisatie moet flexibeler en efficiënter worden, is het doel. In Nederland wordt die strategie al enige tijd gevolgd, zegt Dennis Homberg, PR-manager bij Pon Autohandel N.V. in Leusden desgevraagd: "We zijn in Nederland de richting, zoals die wordt geschetst in de persinformatie, al een aantal jaren geleden ingeslagen".

VW en de European Dealer Council hebben de plannen voor de 5.400 dealers en 54.000 werknemers in Europa een maand geleden gezamenlijk gelanceerd. "De ervaring van het auto kopen zal veranderen," stellen zij daarbij. De rond de vijf miljoen klanten worden ingevoerd in de nieuwe wereld van de mobiliteit en krijgen individuele diensten aangeboden op basis van hun ID." Rond de veranderingen duiken de laatste tijd wel steeds meer verhalen op over problemen die daarbij in sommige landen zijn ontstaan. Zo heeft een aantal beoogde mega-dealers in België problemen met het van hen vereiste opkopen van collega-bedrijven in de regio om de gewenste schaalvergroting te bereiken. Ook in Groot-Brittannië roept de sanering van het VW-dealernetwerk vragen op.