ALD analyse: omslagpunt diesel naar 47.000 km per jaar

Uit een analyse van ALD Automotive blijkt dat het tegenwoordig in bijna alle gevallen voordeliger is om een benzinevoertuig te rijden in plaats van een diesel. Het gemiddelde brandstofomslagpunt ligt momenteel op 47.000 km.

ALD analyse: omslagpunt diesel naar 47.000 km per jaar

Door de stijgende literprijzen en de dalende restwaarde van diesels wordt de TCO (total cost of ownership) van een diesel steeds hoger. Die trend is al enige tijd gaande. ALD dook in de cijfers waarbij de leasemaatschappij het leasetarief en het werkelijk verbruik van het voertuig als uitgangspunt nam om de TCO te bepalen, en een vergelijkbaar model in diesel en benzine berekend.

Hieruit blijkt dat het omslagpunt verschuift van 35.000 kilometer per jaar naar 47.000 kilometer per jaar.
ALD heeft de bevindingen nu gepubliceerd in de whitepaper ‘Een nieuwe kijk op dieselauto’s’. Daarin worden de feiten van dieselvoertuigen op rij gezet. Waarom raken diesels uit de gratie, wat is het alternatief? Wat voor invloed heeft dit op de TCO van dieselvoertuigen? En wat is de impact van al deze ontwikkelingen op uw wagenpark?
[bron: Trends in Autoleasing]

U kunt de whitepaper ‘Een nieuwe kijk op dieselauto’s’ hier downloaden.

ALD analyse: omslagpunt diesel naar 47.000 km per jaar - Automobielmanagement.nl

ALD analyse: omslagpunt diesel naar 47.000 km per jaar

Uit een analyse van ALD Automotive blijkt dat het tegenwoordig in bijna alle gevallen voordeliger is om een benzinevoertuig te rijden in plaats van een diesel. Het gemiddelde brandstofomslagpunt ligt momenteel op 47.000 km.

ALD analyse: omslagpunt diesel naar 47.000 km per jaar

Door de stijgende literprijzen en de dalende restwaarde van diesels wordt de TCO (total cost of ownership) van een diesel steeds hoger. Die trend is al enige tijd gaande. ALD dook in de cijfers waarbij de leasemaatschappij het leasetarief en het werkelijk verbruik van het voertuig als uitgangspunt nam om de TCO te bepalen, en een vergelijkbaar model in diesel en benzine berekend.

Hieruit blijkt dat het omslagpunt verschuift van 35.000 kilometer per jaar naar 47.000 kilometer per jaar.
ALD heeft de bevindingen nu gepubliceerd in de whitepaper ‘Een nieuwe kijk op dieselauto’s’. Daarin worden de feiten van dieselvoertuigen op rij gezet. Waarom raken diesels uit de gratie, wat is het alternatief? Wat voor invloed heeft dit op de TCO van dieselvoertuigen? En wat is de impact van al deze ontwikkelingen op uw wagenpark?
[bron: Trends in Autoleasing]

U kunt de whitepaper ‘Een nieuwe kijk op dieselauto’s’ hier downloaden.