Lotus staat in de etalage

De Britse autofabrikant Lotus is op zoek naar een nieuwe eigenaar.

Het in Luxemburg gevestigde Genii Capital wordt getipt als nieuwe eigenaar van het sportautomerk. Tussen Genii en Lotus zouden reeds gesprekken zijn gevoerd over het plaatsnemen in het management en het kopen van aandelen. 

Lotus is al sponsor van het Renault Formule 1-team, dat eigendom is van Genii Capital. Dat betekende effectief de terug keer van de zwart/gouden kleurencombinatie. Bahar wil het echter niet laten bij enkel deze sponsordeal. "Het moet een innige relatie worden; het begin van een lange reis", aldus de topman. 

Het doel van die reis is positionering van Lotus op het zelfde niveau als Ferrari en Porsche. Autosport is volgens Bahar één van de manieren om Lotus naar een hoger plan te tillen. Genii Captial heeft al eerder geprobeerd een automerk over te nemen. Zo was het fonds twee jaar geleden in de race voor zowel Opel als Saab. Het eerste label hield General Motors echter op het laatste moment binnenboord en Saab viel in handen van Spyker.

Lotus staat in de etalage - Automobielmanagement.nl

Lotus staat in de etalage

De Britse autofabrikant Lotus is op zoek naar een nieuwe eigenaar.

Het in Luxemburg gevestigde Genii Capital wordt getipt als nieuwe eigenaar van het sportautomerk. Tussen Genii en Lotus zouden reeds gesprekken zijn gevoerd over het plaatsnemen in het management en het kopen van aandelen. 

Lotus is al sponsor van het Renault Formule 1-team, dat eigendom is van Genii Capital. Dat betekende effectief de terug keer van de zwart/gouden kleurencombinatie. Bahar wil het echter niet laten bij enkel deze sponsordeal. "Het moet een innige relatie worden; het begin van een lange reis", aldus de topman. 

Het doel van die reis is positionering van Lotus op het zelfde niveau als Ferrari en Porsche. Autosport is volgens Bahar één van de manieren om Lotus naar een hoger plan te tillen. Genii Captial heeft al eerder geprobeerd een automerk over te nemen. Zo was het fonds twee jaar geleden in de race voor zowel Opel als Saab. Het eerste label hield General Motors echter op het laatste moment binnenboord en Saab viel in handen van Spyker.