De onderneming is er ook in geslaagd de operationele marge op te voeren van 3,6 naar 4,4 procent. Dat is vooral te danken aan het opvoeren van de rentabiliteit in Noord-Amerika. Faurecia wil het succesvolle 2015 vieren door het dividend vrijwel te verdubbelen.

Voor dit jaar is Faurecia echter een stuk minder optimistisch met een verwachte omzetgroei van 1 tot hooguit 3 procent. De Franse onderneming gaat uit van een zeer bescheiden groei van de wereldwijde autoproductie. Wel hopen de Fransen de marge verder te verhogen naar 4,6 tot 5 procent.

Faurecia is één van de grootste toeleveranciers voor de auto-industrie met alleen in Europa al 55.200 werknemers in 151 lokaties. Behalve in Frankrijk is het bedrijf in Europa ook aanwezig in onder meer Duitsland, Rusland, Polen, Roemenië en de Tsjechische Republiek. In al die landen zitten de vestigingen, zoals gebruikelijk in de toeleverantie, steeds in de onmiddellijke omgeving van de autofabrieken zelf.