Dat zegt financieel directeur Jean-Baptiste de Châtillon van PSA Peugeot Citroën over het nieuwe strategische plan ‘Push to pass’.

PSA wil, met andere woorden, van autofabrikant nu dienstverlener worden. Het bedrijf richt de pijlen daarbij op alle diensten rond mobiliteit, van autodelen of onafhankelijke garages tot het online verkopen van auto’s of onderdelen. Om dat te realiseren, heeft de Franse autobouwer een nieuwe business unit opgericht die zich bezig zal houden met al die nieuwe terreinen. Bovendien heeft PSA als eerste stap ook een belang genomen in Koolicar, een Frans platform voor de autoverhuur aan particulieren.

Door zo in contact te komen met veel meer consumenten hoopt PSA uiteindelijk toch ook wel meer auto’s te verkopen. De Châtillon twijfelt er daarbij niet aan dat PSA zal slagen : "Wij werken over de hele wereld, we hebben geld, we hebben autotransporteurs, onderhoudsbedrijven en een netwerk. De markt is minder rendabel dat die van nieuwe auto’s maar die markt is wel 3,5 keer zo groot."