Tekort aan onderdelen legt productie BMW lam

BMW heeft de productie in een aantal fabrieken in Duitsland, China en Zuid-Afrika stil moeten leggen wegens een tekort aan stuuronderdelen die worden geleverd door Robert Bosch. BMW zal daarom een eis tot schadevergoeding bij de Duitse toeleverancier op tafel leggen.

Tekort aan onderdelen legt productie BMW lam

Dat heeft directeur inkoop Markus Düsmann in een email laten weten. De problemen zijn veroorzaakt door een Italiaans bedrijf dat de omhulsels maakt voor de elektronische stuursystemen van Bosch. De Duitse toeleverancier heeft daarop haar eigen mensen naar Italië gestuurd om te redden wat er te redden valt. Bosch zegt verder dat het nauw met BMW samenwerkt om de gevolgen van de leverproblemen tot een minimum te beperken. Ondanks al die inspanningen blijft de disruptie bij de BMW-fabrieken voorlopig nog voortduren. Hoeveel BMW uiteindelijk als schadevergoeding zal gaan eisen, is daarom nog niet in te schatten.

Verstrikt in dieselgate

De problemen komen extra ongelegen voor Bosch omdat het steeds verder verstrikt lijkt te raken in dieselgate. Werd het Duitse bedrijf eerder al meegesleurd door het sjoemelschandaal bij Volkswagen, vorige week is het eveneens genoemd als mede-gedaagde in een rechtszaak die is aangespannen door eigenaren van auto’s van General Motors.

Tekort aan onderdelen legt productie BMW lam - Automobielmanagement.nl

Tekort aan onderdelen legt productie BMW lam

BMW heeft de productie in een aantal fabrieken in Duitsland, China en Zuid-Afrika stil moeten leggen wegens een tekort aan stuuronderdelen die worden geleverd door Robert Bosch. BMW zal daarom een eis tot schadevergoeding bij de Duitse toeleverancier op tafel leggen.

Tekort aan onderdelen legt productie BMW lam

Dat heeft directeur inkoop Markus Düsmann in een email laten weten. De problemen zijn veroorzaakt door een Italiaans bedrijf dat de omhulsels maakt voor de elektronische stuursystemen van Bosch. De Duitse toeleverancier heeft daarop haar eigen mensen naar Italië gestuurd om te redden wat er te redden valt. Bosch zegt verder dat het nauw met BMW samenwerkt om de gevolgen van de leverproblemen tot een minimum te beperken. Ondanks al die inspanningen blijft de disruptie bij de BMW-fabrieken voorlopig nog voortduren. Hoeveel BMW uiteindelijk als schadevergoeding zal gaan eisen, is daarom nog niet in te schatten.

Verstrikt in dieselgate

De problemen komen extra ongelegen voor Bosch omdat het steeds verder verstrikt lijkt te raken in dieselgate. Werd het Duitse bedrijf eerder al meegesleurd door het sjoemelschandaal bij Volkswagen, vorige week is het eveneens genoemd als mede-gedaagde in een rechtszaak die is aangespannen door eigenaren van auto’s van General Motors.