Porsche van de zaak? Dan verdien je zo’n 150.000 euro

Wie in Duitsland een Porsche als auto van de zaak krijgt, verdient gemiddeld rond de 150.000 euro per jaar. Zo’n auto kost dan ook 83.000 euro. De meeste Duitsers moeten het met een Volkswagen als bedrijfsauto doen en daar hangt dan een prijskaartje aan van net 35.000 euro.

Porsche van de zaak? Dan verdien je zo’n 150.000 euro

Adviesbureau Compensation Partner heeft eens bekeken wat nu precies het verband is tussen de gemiddelde auto van de zaak en het salaris dat daar bij hoort. In Duitsland krijgt gemiddeld één op de tien werknemers een auto als secondaire arbeidsvoorwaarde. Bij de manager ligt dat echter veel hoger want daar rijdt de helft in een bedrijfsauto rond. Mensen met een baan in marketing, PR of ondernemingsontwikkeling hebben een auto van gemiddeld 38.000 tot 40.000 euro. Managers die op het hoogste niveau meebeslissen, kunnen een wagen van rond de 58.000 euro kiezen. Waar iemand in rondrijdt is echter ook sterk afhankelijk van de omvang van de onderneming. MKB-bedrijven zijn bereid zo rond de 27.000 euro aan een auto van de zaak te spenderen terwijl dat bij bedrijven met 20.000 of meer werknemers rond de 42.000 euro is.

Porsche van de zaak? Dan verdien je zo’n 150.000 euro - Automobielmanagement.nl

Porsche van de zaak? Dan verdien je zo’n 150.000 euro

Wie in Duitsland een Porsche als auto van de zaak krijgt, verdient gemiddeld rond de 150.000 euro per jaar. Zo’n auto kost dan ook 83.000 euro. De meeste Duitsers moeten het met een Volkswagen als bedrijfsauto doen en daar hangt dan een prijskaartje aan van net 35.000 euro.

Porsche van de zaak? Dan verdien je zo’n 150.000 euro

Adviesbureau Compensation Partner heeft eens bekeken wat nu precies het verband is tussen de gemiddelde auto van de zaak en het salaris dat daar bij hoort. In Duitsland krijgt gemiddeld één op de tien werknemers een auto als secondaire arbeidsvoorwaarde. Bij de manager ligt dat echter veel hoger want daar rijdt de helft in een bedrijfsauto rond. Mensen met een baan in marketing, PR of ondernemingsontwikkeling hebben een auto van gemiddeld 38.000 tot 40.000 euro. Managers die op het hoogste niveau meebeslissen, kunnen een wagen van rond de 58.000 euro kiezen. Waar iemand in rondrijdt is echter ook sterk afhankelijk van de omvang van de onderneming. MKB-bedrijven zijn bereid zo rond de 27.000 euro aan een auto van de zaak te spenderen terwijl dat bij bedrijven met 20.000 of meer werknemers rond de 42.000 euro is.