De investering is in lijn met Europcar Group’s ambitie om wereldwijd marktleider te worden in mobiliteitsoplossingen. Het bieden van een sterk alternatief voor autobezit wordt hiermee onderdeel van Europcar Group’s diverse portfolio van reeds beschikbare oplossingen binnen de mobiliteitsmarkt.

De investering stelt SnappCar in staat om peer-to-peer autodelen in Europa naar de volgende fase van ontwikkeling te brengen. Het deelplatform kampt in sommige gebieden met een tekort aan auto’s, Europcar hoopt met haar vloot van 214.000 voertuigen hier een rol in te spelen.

Het totale bedrag van de investeringsronde bedraagt 10 miljoen euro. Het wordt onder andere gebruikt voor ‘keyless’ technologie, waarmee een auto via de SnappCar app kan worden geopend.

SnappCar telt momenteel zo’n 250.000 gebruikers en ruim 30.000 beschikbare auto’s op het platform. Het is daarmee het op één na grootste peer-to-peer autodeelplatform in Europa. SnappCar is actief in Nederland, Denemarken en Zweden en heeft de intentie naar nieuwe markten uit te breiden.

Volgens Sheila Struyck, Managing Director van de New Mobility Business Unit en Europcar Lab Lord (de innovatietak van Europcar), stelt de investering Europcar in staat het mobiliteitsaanbod te verrijken en zich op nieuwe typen klanten te richten. "We zien een grote kans SnappCar in Europa te ondersteunen met het accelereren van de ontwikkeling van het peer-to-peer autodeelplatform."