Audi zit in een dipje

Audi beleeft tot nu toe een moeizaam 2017. Het merk verkocht afgelopen maand slechts 51.900 nieuwe personenauto’s in China. Dat is weliswaar een bescheiden 1,7 procent meer dan een jaar eerder, maar over het eerste half jaar zat Audi met bijna 254.800 auto’s echter nog altijd ruim twaalf procent onder het niveau van 2016.

Voggenreiter

Ook elders in de wereld weet Audi niet te imponeren. In Europa verkocht het merk in juni met 80.300 stuks net twee procent meer auto’s dan vorig jaar terwijl de groei over de eerste jaarhelft beperkt blijft tot nog geen vol procent.

Audi doet het daarmee beduidend slechter dan de Europese automarkt als geheel. In Duitsland zelf en in andere grote landen als Groot-Brittannië en Frankrijk bleef de afzetgroei nagenoeg vlak. In de Verenigde Staten ging het wel wat beter met over de eerste zes maanden ruim zes procent hogere verkopen maar dat is wel vergeleken bij 2016 toen dieselgate nog volop nawoedde.

Dietmar Voggenreiter, directeur sales en marketing, blijft echter positief: ‘’Juni heeft bevestigd dat de trend voor Audi zich overal in de wereld positief ontwikkelt. Na een moeilijke eerste helft van het jaar verwachten we een betere tweede jaarhelft gezien het huidige bestellingenniveau. Bovendien starten we een brede prestigecampagne in het full-size segment met de nieuwe Audi A8.”

Audi zit in een dipje - Automobielmanagement.nl

Audi zit in een dipje

Audi beleeft tot nu toe een moeizaam 2017. Het merk verkocht afgelopen maand slechts 51.900 nieuwe personenauto’s in China. Dat is weliswaar een bescheiden 1,7 procent meer dan een jaar eerder, maar over het eerste half jaar zat Audi met bijna 254.800 auto’s echter nog altijd ruim twaalf procent onder het niveau van 2016.

Voggenreiter

Ook elders in de wereld weet Audi niet te imponeren. In Europa verkocht het merk in juni met 80.300 stuks net twee procent meer auto’s dan vorig jaar terwijl de groei over de eerste jaarhelft beperkt blijft tot nog geen vol procent.

Audi doet het daarmee beduidend slechter dan de Europese automarkt als geheel. In Duitsland zelf en in andere grote landen als Groot-Brittannië en Frankrijk bleef de afzetgroei nagenoeg vlak. In de Verenigde Staten ging het wel wat beter met over de eerste zes maanden ruim zes procent hogere verkopen maar dat is wel vergeleken bij 2016 toen dieselgate nog volop nawoedde.

Dietmar Voggenreiter, directeur sales en marketing, blijft echter positief: ‘’Juni heeft bevestigd dat de trend voor Audi zich overal in de wereld positief ontwikkelt. Na een moeilijke eerste helft van het jaar verwachten we een betere tweede jaarhelft gezien het huidige bestellingenniveau. Bovendien starten we een brede prestigecampagne in het full-size segment met de nieuwe Audi A8.”