Volkswagen Groep in prima vorm

De Volkswagen Groep blijft in solide vorm, roept de Duitse autobouwer bij de halfjaarcijfers.

Volkswagen Groep in prima vorm

In die eerste zes maanden ging het operationele resultaat met 1,4 miljard euro omhoog naar 8,9 miljard euro op een omzet van 115,9 miljard euro ofwel 7,3 procent meer dan een jaar geleden. Daar komt dan nog eens 2,1 miljard euro aan winsten van Chinese joint-ventures bovenop. In de vergelijkbare cijfers over vorig jaar zijn de buitengewone posten, zoals voor dieselgate, bovendien niet meegeteld.

Financieel directeur Frank Witter spreekt van ‘een goede teamprestatie tegen de achtergrond van aanhoudend moeilijke omstandigheden’. "De resultaten werden opgestuwd door de groei in het aantal verkochte wagens, met name in Europa maar ook in Noord- en Zuid-Amerika wat vooral bemoedigend is." Witter noemt ook de succesvolle plaatsing van een obligatielening ‘die het vertrouwen dat investeerders hebben in onze strategie onderstreept’. "Ik ben er volledig van overtuigd dat ons financiële fundament voldoende is om de transformatie in de auto-industrie en de onderwerpen voor de toekomst aan te kunnen."

Bij het merk Volkswagen verdubbelde de operationele winst naar 1,8 miljard euro. Audi leverde met 2,7 miljard wel een stuk meer op maar die winst was even hoog als vorig jaar. De kleinere merken deden het uitstekend, met een winstgroei van meer dan 40 procent bij Seat en van ruim 25 procent voor Skoda terwijl de bestelwagentak de winst zelfs met de helft wist op te voeren. Bentley tenslotte slaagde er met een winst van 13 miljoen in om uit de rode cijfers van een jaar geleden te komen.

Volkswagen Groep in prima vorm - Automobielmanagement.nl

Volkswagen Groep in prima vorm

De Volkswagen Groep blijft in solide vorm, roept de Duitse autobouwer bij de halfjaarcijfers.

Volkswagen Groep in prima vorm

In die eerste zes maanden ging het operationele resultaat met 1,4 miljard euro omhoog naar 8,9 miljard euro op een omzet van 115,9 miljard euro ofwel 7,3 procent meer dan een jaar geleden. Daar komt dan nog eens 2,1 miljard euro aan winsten van Chinese joint-ventures bovenop. In de vergelijkbare cijfers over vorig jaar zijn de buitengewone posten, zoals voor dieselgate, bovendien niet meegeteld.

Financieel directeur Frank Witter spreekt van ‘een goede teamprestatie tegen de achtergrond van aanhoudend moeilijke omstandigheden’. "De resultaten werden opgestuwd door de groei in het aantal verkochte wagens, met name in Europa maar ook in Noord- en Zuid-Amerika wat vooral bemoedigend is." Witter noemt ook de succesvolle plaatsing van een obligatielening ‘die het vertrouwen dat investeerders hebben in onze strategie onderstreept’. "Ik ben er volledig van overtuigd dat ons financiële fundament voldoende is om de transformatie in de auto-industrie en de onderwerpen voor de toekomst aan te kunnen."

Bij het merk Volkswagen verdubbelde de operationele winst naar 1,8 miljard euro. Audi leverde met 2,7 miljard wel een stuk meer op maar die winst was even hoog als vorig jaar. De kleinere merken deden het uitstekend, met een winstgroei van meer dan 40 procent bij Seat en van ruim 25 procent voor Skoda terwijl de bestelwagentak de winst zelfs met de helft wist op te voeren. Bentley tenslotte slaagde er met een winst van 13 miljoen in om uit de rode cijfers van een jaar geleden te komen.