BMW en Daimler willen autodelen delen

BMW en Daimler willen hun afzonderlijke bedrijven voor autodelen Drive-Now en Car2Go samenvoegen.

Plattelandsgemeenten zetten volop in op deelauto

De bestuursvoorzitters van beide bedrijven hebben dat deze week verder besproken, ondanks alle beschuldigingen dat de grote Duitse autofabrikanten in het verleden te veel onderlinge afspraken hebben gemaakt.

De beide Duitse autobouwers willen op de markt voor autodelen gezamenlijk optrekken om zich de concurrentie van techgiganten als Google of Uber van het lijf te houden. Autodelen groeit snel en is bovendien een schakel in de nieuwe mobiliteit waar bedrijven als BMW en Daimler zich graag op richten. Met een fusie van hun autodeel-activiteiten, die tot nu toe alleen maar verlies opleveren, denken de autofabrikanten sterker te staan. Eerder al namen BMW, Daimler en dit keer ook Audi de maker van digitale kaarten Here, een concurrent van TomTom, over van het Finse Nokia.

BMW en Daimler willen autodelen delen - Automobielmanagement.nl

BMW en Daimler willen autodelen delen

BMW en Daimler willen hun afzonderlijke bedrijven voor autodelen Drive-Now en Car2Go samenvoegen.

Plattelandsgemeenten zetten volop in op deelauto

De bestuursvoorzitters van beide bedrijven hebben dat deze week verder besproken, ondanks alle beschuldigingen dat de grote Duitse autofabrikanten in het verleden te veel onderlinge afspraken hebben gemaakt.

De beide Duitse autobouwers willen op de markt voor autodelen gezamenlijk optrekken om zich de concurrentie van techgiganten als Google of Uber van het lijf te houden. Autodelen groeit snel en is bovendien een schakel in de nieuwe mobiliteit waar bedrijven als BMW en Daimler zich graag op richten. Met een fusie van hun autodeel-activiteiten, die tot nu toe alleen maar verlies opleveren, denken de autofabrikanten sterker te staan. Eerder al namen BMW, Daimler en dit keer ook Audi de maker van digitale kaarten Here, een concurrent van TomTom, over van het Finse Nokia.