De omzet ging met ruim zeven procent omhoog naar bijna 49,25 miljard euro. De operationele brutomarge ging omhoog van 11,3 naar 12,3 procent maar daalde in de autodivisie licht van 9,5 naar 9,4 procent.

De groep van BMW, Mini en Rolls-Royce leverde in die eerste zes maanden 1.220.819 voertuigen af, dat is vijf procent meer. BMW zelf kwam met 1.038.030 auto’s voor het eerst in die periode boven de één miljoen uit. Mini kwam met 174.898 exemplaren bijna vier procent hoger uit maar Rolls-Royce leverde met 1.575 automobielen 6,5 procent minder af.

Wat werelddelen betreft bleef BMW met 2,2 procent groei in Europa achter bij de automarkt als geheel. In juni moest het Duitse merk als enige ook terrein prijsgeven. In China en de rest van Azië werden ruim 15 procent BMW’s meer verkocht terwijl in Noord-Amerika de algemene druk op de automarkt voor BMW leidde tot een daling van de afzet met ruim twee procent.

De motorendivisie wist in dit halfjaar met een recordaantal van 88.389 stuks ruim negen procent meer te verkopen. Motoren leverden daarmee ruim 1,3 miljard aan omzet op terwijl de bijdrage aan de winst met 228 miljoen euro een goede 19 procent hoger lag.