Pirelli krijgt lager prijskaartje

De ‘nieuwe’ aandelen Pirelli worden woensdag 4 oktober op de beurs van Milaan geïntroduceerd met een aanvangskoers van 6,50 euro. Dat betekent dat de bandenfabrikant als geheel 6,5 miljard waard zou zijn. Eerder werd gemikt op een prijskaartje van 8 miljard maar dat blijkt te hoog geschoten.

Pirelli krijgt lager prijskaartje

Met dat prijskaartje zou Pirelli nog wel hoger gewaardeerd worden dan collega’s als Michelin of Continental. De Chinese eigenaren ChemChina betaalden twee jaar geleden overigens nog 7,3 miljard voor de acquisitie van het 145 jaar oude Italiaanse bedrijf maar brengen nu zo’n 40 procent van de aandelen terug naar de beurs.

Ander bedrijf 

Analisten tekenen daarbij wel aan dat het Pirelli van nu een ander bedrijf is dan dat van 2015. ChemChina heeft de industriële banden afgesplitst en ondergebracht bij haar eigen industriële activiteiten in Shhanghai. Dat betekent dat het Pirelli dat nu terug komt naar Milaan alleen nog banden voor de consumentenmarkt maakt die een hogere marge realiseren.

Pirelli krijgt lager prijskaartje - Automobielmanagement.nl

Pirelli krijgt lager prijskaartje

De ‘nieuwe’ aandelen Pirelli worden woensdag 4 oktober op de beurs van Milaan geïntroduceerd met een aanvangskoers van 6,50 euro. Dat betekent dat de bandenfabrikant als geheel 6,5 miljard waard zou zijn. Eerder werd gemikt op een prijskaartje van 8 miljard maar dat blijkt te hoog geschoten.

Pirelli krijgt lager prijskaartje

Met dat prijskaartje zou Pirelli nog wel hoger gewaardeerd worden dan collega’s als Michelin of Continental. De Chinese eigenaren ChemChina betaalden twee jaar geleden overigens nog 7,3 miljard voor de acquisitie van het 145 jaar oude Italiaanse bedrijf maar brengen nu zo’n 40 procent van de aandelen terug naar de beurs.

Ander bedrijf 

Analisten tekenen daarbij wel aan dat het Pirelli van nu een ander bedrijf is dan dat van 2015. ChemChina heeft de industriële banden afgesplitst en ondergebracht bij haar eigen industriële activiteiten in Shhanghai. Dat betekent dat het Pirelli dat nu terug komt naar Milaan alleen nog banden voor de consumentenmarkt maakt die een hogere marge realiseren.