Eerder al stapte d’Ieteren in een heel andere markt, die voor luxe agenda’s en kantoorartikelen, met de overname van het Italiaanse Moleskine.

Maisoning telt 400 werknemers en haalt een bescheiden omzet van 40 miljoen euro. De overname is volledig in lijn met Belron’s strategie om zijn diensten uit te breiden, schrijft het Belgische autobedrijf. Axel Miller, CEO van D’Ieteren, verwoordt het zo: "Deze overname is een nieuwe stap in de strategie van Belron om zijn diensten uit te breiden. Deze strategie is in lijn met Belron’s doelstelling om het verschil te maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen (‘Making a Difference by Solving People’s Problems with Real Care’)." Wat de samenhang is met de reparatie van gebroken autoruiten laat d’Ieteren daarbij in het midden. De Belgische eigenaar probeert al enige tijd een financiële partner te vinden voor Belron, in ons land actief als Carglass, maar onderstreept daarbij dat het dat bedrijf niet wil verkopen.