Opel moet in 2020 weer winst maken (filmpje)

Opel en haar Britse zusje Vauxhall moeten in 2020 weer winst maken. Doel is daarbij een operationele marge te draaien van 2 procent.

Opel moet in 2020 weer winst maken

De samenwerking met moederbedrijf PSA moet in 2020 1,1 miljard euro aan synergievoordelen opleveren. Vier jaar later moet dat opgelopen zijn naar 1,7 miljard per jaar. Opel gaat ook de productiekosten terugdringen waardoor elke auto zo’n 700 euro goedkoper wordt om te bouwen. En ook

Elektrisch

Opel/Vauxhall gaat op de elektrische toer want in 2024 moet elk nieuw model een elektrische of hybride plug-in motor hebben. De volgende generatie Corsa wordt ook vol-elektrisch.

Dat zijn de hoofdlijnen uit het herstelplan PACE! dat CEO Michael Lohscheller heeft onthuld (zie filmpje). Het plan wordt onmiddellijk in uitvoering genomen om Opel op weg te helpen naar een duurzame toekomst, stelt hij. Doel is om alle bestaande fabrieken te behouden en de plannen zonder gedwongen ontslagen uit te voeren. Toch verdwijnt er wel een niet genoemd aantal arbeidsplaatsen: "De noodzakelijke vermindering van de personeelskosten wordt bereikt met doordachte maatregelen zoals nieuwe werktijd-concepten, vrijwillig vertrek en vervroegde pensionering."

Export buiten Europa

Opel en Vauxhall worden aan de ene kant flink aan banden gelegd maar krijgen anderzijds ook wel nieuwe mogelijkheden. Zo krijgt Opel de kans om ook buiten Europa te exporteren, waarbij gemikt wordt op minstens 20 landen. Daarnaast wordt de bestelwagen-business flink opgepept met als doel over een jaar of drie 25 procent meer van die auto’s te verkopen dan nu. Daarnaast wordt het huidige hoofdkwartier van Opel in Rüsselheim omgevormd tot wereldwijd competentiecentrum voor de hele PSA groep. Daarbij gaat het onder meer om de ontwikkeling van brandstofcellen, bepaalde zelfrijd-technologieën en assistentie-systemen. "Dat zal de Duitse engineeringskwaliteit verder garanderen en zorgen voor betaalbare innovaties."

 

 

 

Opel moet in 2020 weer winst maken (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Opel moet in 2020 weer winst maken (filmpje)

Opel en haar Britse zusje Vauxhall moeten in 2020 weer winst maken. Doel is daarbij een operationele marge te draaien van 2 procent.

Opel moet in 2020 weer winst maken

De samenwerking met moederbedrijf PSA moet in 2020 1,1 miljard euro aan synergievoordelen opleveren. Vier jaar later moet dat opgelopen zijn naar 1,7 miljard per jaar. Opel gaat ook de productiekosten terugdringen waardoor elke auto zo’n 700 euro goedkoper wordt om te bouwen. En ook

Elektrisch

Opel/Vauxhall gaat op de elektrische toer want in 2024 moet elk nieuw model een elektrische of hybride plug-in motor hebben. De volgende generatie Corsa wordt ook vol-elektrisch.

Dat zijn de hoofdlijnen uit het herstelplan PACE! dat CEO Michael Lohscheller heeft onthuld (zie filmpje). Het plan wordt onmiddellijk in uitvoering genomen om Opel op weg te helpen naar een duurzame toekomst, stelt hij. Doel is om alle bestaande fabrieken te behouden en de plannen zonder gedwongen ontslagen uit te voeren. Toch verdwijnt er wel een niet genoemd aantal arbeidsplaatsen: "De noodzakelijke vermindering van de personeelskosten wordt bereikt met doordachte maatregelen zoals nieuwe werktijd-concepten, vrijwillig vertrek en vervroegde pensionering."

Export buiten Europa

Opel en Vauxhall worden aan de ene kant flink aan banden gelegd maar krijgen anderzijds ook wel nieuwe mogelijkheden. Zo krijgt Opel de kans om ook buiten Europa te exporteren, waarbij gemikt wordt op minstens 20 landen. Daarnaast wordt de bestelwagen-business flink opgepept met als doel over een jaar of drie 25 procent meer van die auto’s te verkopen dan nu. Daarnaast wordt het huidige hoofdkwartier van Opel in Rüsselheim omgevormd tot wereldwijd competentiecentrum voor de hele PSA groep. Daarbij gaat het onder meer om de ontwikkeling van brandstofcellen, bepaalde zelfrijd-technologieën en assistentie-systemen. "Dat zal de Duitse engineeringskwaliteit verder garanderen en zorgen voor betaalbare innovaties."