EV’s van GM moeten wel winst opleveren

De nieuwe elektrische voertuigen die General Motors op de weg wil brengen moeten uiteindelijk wel ‘solide winstgevend’ zijn.

EV’s van GM moeten wel winst opleveren

De Amerikaanse autofabrikant wil dat vooral bereiken door die winstgevendheid al in het ontwerp mee te nemen. "Eén van de dingen die wij doen is de batterijen structureel integreren in de architectuur van de auto’s. Dat maakt het mogelijk om kosten weg te nemen maar biedt ons ook meer flexibiliteit vanuit ontwerp-perspectief gezien," zegt CEO Mary Barra in een nauwelijks verholen sneer naar Tesla.

Elektrische kaart 

Een ander element is dat General Motors nu al over de capaciteit beschikt om op grote schaal batterij-pakketten te fabriceren, zowel in China als in de Verenigde Staten, de twee grootste automarkten ter wereld. "Dat biedt ons een erg modulair batterij-platform dat een ontzettende flexibiliteit biedt om tegen lagere kosten aan de vraag van onze klanten te voldoen," stelde Barra tijdens een bijeenkomst voor investeerders. Door het platform kunnen de kosten voor batterijen worden teruggebracht van momenteel 145 dollar per kW-uur naar 100 dollar per kW/uur. General Motors heeft al eerder aangekondigd dat het, naast de Chevrolet Bolt ofwel hier de Opel Ampera E nog zeker twintig andere elektrische modellen in de pijplijn heeft. De Amerikanen lijken echter niet zo sterk in te zetten op de elektrische kaart als hun concurrenten in Europa.

EV’s van GM moeten wel winst opleveren - Automobielmanagement.nl

EV’s van GM moeten wel winst opleveren

De nieuwe elektrische voertuigen die General Motors op de weg wil brengen moeten uiteindelijk wel ‘solide winstgevend’ zijn.

EV’s van GM moeten wel winst opleveren

De Amerikaanse autofabrikant wil dat vooral bereiken door die winstgevendheid al in het ontwerp mee te nemen. "Eén van de dingen die wij doen is de batterijen structureel integreren in de architectuur van de auto’s. Dat maakt het mogelijk om kosten weg te nemen maar biedt ons ook meer flexibiliteit vanuit ontwerp-perspectief gezien," zegt CEO Mary Barra in een nauwelijks verholen sneer naar Tesla.

Elektrische kaart 

Een ander element is dat General Motors nu al over de capaciteit beschikt om op grote schaal batterij-pakketten te fabriceren, zowel in China als in de Verenigde Staten, de twee grootste automarkten ter wereld. "Dat biedt ons een erg modulair batterij-platform dat een ontzettende flexibiliteit biedt om tegen lagere kosten aan de vraag van onze klanten te voldoen," stelde Barra tijdens een bijeenkomst voor investeerders. Door het platform kunnen de kosten voor batterijen worden teruggebracht van momenteel 145 dollar per kW-uur naar 100 dollar per kW/uur. General Motors heeft al eerder aangekondigd dat het, naast de Chevrolet Bolt ofwel hier de Opel Ampera E nog zeker twintig andere elektrische modellen in de pijplijn heeft. De Amerikanen lijken echter niet zo sterk in te zetten op de elektrische kaart als hun concurrenten in Europa.