Renault stapt in content voor autonome rijders

Renault stapt in het uitgeven van tijdschriften om bezitters van haar auto’s wat te doen te geven als die wagens straks autonoom over de snelweg zoeven.

Renault stapt in content voor autonome rijders

De autobouwer heeft daartoe een belang van 40 procent genomen in de Franse uitgeverij Challenges Group die gespecialiseerd is in economische, historische en wetenschappelijke magazines.

Renault zegt de eerste in de autowereld te zijn die zich in deze tak van sport begeeft. "Wie in een autonome auto zit hoeft zich niet meer te bekommeren over sturen of op de snelheidsmeter te letten, die heeft tijd voor entertainment en zelfs om een hapje te eten. De deal past ook helemaal in onze strategie om nieuwe, hoogkwalitatieve connected diensten te bieden en de ervaring van onze klanten verder te verbeteren," denkt CEO Carlos Ghosn. Hij acht het bieden van content één van de belangrijkste nieuwe activiteiten voor autobouwers.

Het Franse merk neemt al geruime tijd zelf proeven met autonoom rijden en hoopt in 2021 zelf minstens één autonoom model op de markt te hebben. Autofabrikanten gaan wel steeds meer samenwerken met grote bedrijven in aanpalende sectoren om in te spelen op de nieuwe mobiliteit. Zo heeft Volvo vaste banden met ritaanbieder Uber en werken andere merken samen met Google of Microsoft. Het bieden van content staat, voor zover bekend, tot nu toe echter verder nog nergens op de agenda.

Renault stapt in content voor autonome rijders - Automobielmanagement.nl

Renault stapt in content voor autonome rijders

Renault stapt in het uitgeven van tijdschriften om bezitters van haar auto’s wat te doen te geven als die wagens straks autonoom over de snelweg zoeven.

Renault stapt in content voor autonome rijders

De autobouwer heeft daartoe een belang van 40 procent genomen in de Franse uitgeverij Challenges Group die gespecialiseerd is in economische, historische en wetenschappelijke magazines.

Renault zegt de eerste in de autowereld te zijn die zich in deze tak van sport begeeft. "Wie in een autonome auto zit hoeft zich niet meer te bekommeren over sturen of op de snelheidsmeter te letten, die heeft tijd voor entertainment en zelfs om een hapje te eten. De deal past ook helemaal in onze strategie om nieuwe, hoogkwalitatieve connected diensten te bieden en de ervaring van onze klanten verder te verbeteren," denkt CEO Carlos Ghosn. Hij acht het bieden van content één van de belangrijkste nieuwe activiteiten voor autobouwers.

Het Franse merk neemt al geruime tijd zelf proeven met autonoom rijden en hoopt in 2021 zelf minstens één autonoom model op de markt te hebben. Autofabrikanten gaan wel steeds meer samenwerken met grote bedrijven in aanpalende sectoren om in te spelen op de nieuwe mobiliteit. Zo heeft Volvo vaste banden met ritaanbieder Uber en werken andere merken samen met Google of Microsoft. Het bieden van content staat, voor zover bekend, tot nu toe echter verder nog nergens op de agenda.