Dat was deels te danken aan de consolidatie van Avtovaz maar als dat buiten beschouwing wordt gelaten dan komt nog altijd een groei met 9,4 procent uit de bus. De nettowinst was met 5,21 miljard euro bijna de helft hoger dan in 2016, deels dankzij een fors hogere bijdrage van partner Nissan. Het aantal afgeleverde voertuigen zat met 3,76 miljoen 8,7 procent boven het niveau van het voorafgaande jaar. 

"2017 was opnieuw een recordjaar voor de Groupe Renault. De commerciële en financiële resultaten zijn het gevolg van de strategie die we al enkele jaren ontplooien en van de inzet van alle medewerkers. Met deze prestaties en de start van onze nieuwe strategische plan Drive The Future hebben we alle vertrouwen in onze capaciteit om de actuele en toekomstige uitdagingen van de autosector het hoofd te bieden," aldus een tevreden Carlos Ghosn. Hij was daags voor de presentatie van de cijfers door de commissarissen voor nog eens vier jaar benoemd tot CEO van Renault. Wel kwam er ook een ‘officiële’ tweede man in de persoon van Thierry Bolloré die tot plaatsvervangend directeur-generaal werd benoemd.

Renault legt verder uit dat de goede cijfers onder meer te danken zijn aan ‘het dynamisme’ van de activiteiten in Iran en China, aan de start van de productie van de Micra voor partner Nissan in een Franse fabriek, aan hogere verkoopprijzen door de vernieuwing van het modellen gamma en ook aan de positieve gang van zaken bij occasions en bij onderdelen. Door dat al kon de marge in de autodivisie worden verhoogd van 4,9 procent in 2016 naar 5,1 procent vorig jaar. Bij het Russische Avtovaz blijft die marge echter nog altijd steken op 2 procent. Renault meldt tenslotte dat Nissan vorig jaar 2,8 miljard bijdroeg aan de opbrengsten terwijl dat in 2016 nog bijna 1,64 miljard bedroeg.