De behaalde winst ligt maar liefst 27,7 procent hoger dan in 2016. De marge steeg van 6,1 procent naar 6,7 procent. In 2017 werd een omzet gerealiseerd van 21,3 miljard euro, hetgeen een stijging van 16,6 procent is ten opzichte van een jaar eerder. China is inmiddels de grootste afzetmarkt voor Volvo. In 2017 werd daar een verkoopstijging van 25,8 procent gerealiseerd.

Hoge werkdruk 

Keerzijde van de toegenomen vraag naar auto’s van Volvo is de hoge werkdruk voor het fabriekspersoneel. De Chinese eigenaar van het merk, Geely, zou druk uitoefenen om de productie zo ver mogelijk op te voeren. Het fabriekspersoneel heeft al eerder geklaagd over de hoge werkdruk, maar dat lijkt bij de directie tegen dovemansoren gericht. Werknemers klagen inmiddels over een onveilige werksituatie. Toch staan zij met de rug tegen de muur, want Geely dreigt productie uit Gent weg te halen als het personeel (te veel) problemen blijft geven.

Bron: Autointernationaal