Dyson zet er een tandje bij voor EV’s

Stofzuiger- en handdroger fabrikant Dyson gaat nog eens 300 man aantrekken voor de ontwikkeling van elektrische auto’s.

Dyson gaat EV ‘zelf ontwerpen, bouwen en verkopen’

Dyson’s EV-divisie telt inmiddels al 400 hooggekwalificeerde werknemers maar de schatrijke Sir James Dyson wil de zaken in een hogere versnelling zetten. De EV-mensen verhuizen dezer dagen ook naar een nieuwe campus op een voormalig militair vliegveld, Hullavington Airfield waar ze veel meer ruimte tot hun beschikking hebben.

Schatrijk

De met stofzuigers schatrijk geworden Dyson heeft al eerder gezegd zelf 2,5 miljard euro in het project te steken. Hij hoopt volgend jaar al een elektrische auto uit te brengen maar dat wordt er dan één waarvan er maar een paar worden gebouwd. Als volgende stap komt er dan een model in zo’n 10.000 exemplaren maar dat moet al snel gevolgd worden door massaproductie. Het Britse bedrijf richt zich daarbij vooral op de ontwikkeling van nieuwe batterijtechnologie waardoor dit essentiële bestanddeel van elektrische auto’s een stuk goedkoper zou moeten worden.

Dyson zet er een tandje bij voor EV’s - Automobielmanagement.nl

Dyson zet er een tandje bij voor EV’s

Stofzuiger- en handdroger fabrikant Dyson gaat nog eens 300 man aantrekken voor de ontwikkeling van elektrische auto’s.

Dyson gaat EV ‘zelf ontwerpen, bouwen en verkopen’

Dyson’s EV-divisie telt inmiddels al 400 hooggekwalificeerde werknemers maar de schatrijke Sir James Dyson wil de zaken in een hogere versnelling zetten. De EV-mensen verhuizen dezer dagen ook naar een nieuwe campus op een voormalig militair vliegveld, Hullavington Airfield waar ze veel meer ruimte tot hun beschikking hebben.

Schatrijk

De met stofzuigers schatrijk geworden Dyson heeft al eerder gezegd zelf 2,5 miljard euro in het project te steken. Hij hoopt volgend jaar al een elektrische auto uit te brengen maar dat wordt er dan één waarvan er maar een paar worden gebouwd. Als volgende stap komt er dan een model in zo’n 10.000 exemplaren maar dat moet al snel gevolgd worden door massaproductie. Het Britse bedrijf richt zich daarbij vooral op de ontwikkeling van nieuwe batterijtechnologie waardoor dit essentiële bestanddeel van elektrische auto’s een stuk goedkoper zou moeten worden.