PSA voert productie in Britse fabriek op

PSA gaat, ondanks de onzekerheid rond Brexit, de productie in haar bestelautofabriek in Luton bij Londen verder opvoeren van de huidige 60.000 naar 100.000 exemplaren per jaar.

PSA voert productie in Britse fabriek op

De fabriek kan de nieuwe versie van de Vivaro gaan bouwen en krijgt er daarnaast mogelijk ook enkele bestelwagens van Peugeot en Citroën bij. PSA zal zo’n 115 miljoen euro in Luton investeren waarbij de Britse regering een subsidie van ruim 10 miljoen euro beschikbaar heeft gesteld.

"Onze groeiende business heeft behoefte aan meer aantrekkelijke bestelwagens van hoge kwaliteit om aan de eisen van de klanten te voldoen. Die kunnen we hier in Luton bouwen," aldus CEO Carlos Tavares van PSA tijdens een bezoek aan de Britse vestiging. De fabriek in Luton bestaat al meer dan 110 jaar maar de toekomst leek onzeker na de overname van Opel/Vauxhall door PSA en daarbij ook nog eens Brexit. De vakbonden zijn blij dat de toekomst van de fabriek voorlopig is veilig gesteld. Ze berekenen dat de plannen zo’n 350 tot 400 nieuwe banen op kunnen leveren. PSA wil die cijfers in dit stadium niet bevestigen. Tavares stelde overigens ook dat er voorlopig geen besluit te verwachten valt over de grote personenautofabriek in Ellesmere Port bij Liverpool. Eerder deelde PSA al mee dat daar 650 banen geschrapt worden. De CEO denkt dat het wel 2020 wordt voordat er op dat punt meer duidelijkheid komt.

PSA voert productie in Britse fabriek op - Automobielmanagement.nl

PSA voert productie in Britse fabriek op

PSA gaat, ondanks de onzekerheid rond Brexit, de productie in haar bestelautofabriek in Luton bij Londen verder opvoeren van de huidige 60.000 naar 100.000 exemplaren per jaar.

PSA voert productie in Britse fabriek op

De fabriek kan de nieuwe versie van de Vivaro gaan bouwen en krijgt er daarnaast mogelijk ook enkele bestelwagens van Peugeot en Citroën bij. PSA zal zo’n 115 miljoen euro in Luton investeren waarbij de Britse regering een subsidie van ruim 10 miljoen euro beschikbaar heeft gesteld.

"Onze groeiende business heeft behoefte aan meer aantrekkelijke bestelwagens van hoge kwaliteit om aan de eisen van de klanten te voldoen. Die kunnen we hier in Luton bouwen," aldus CEO Carlos Tavares van PSA tijdens een bezoek aan de Britse vestiging. De fabriek in Luton bestaat al meer dan 110 jaar maar de toekomst leek onzeker na de overname van Opel/Vauxhall door PSA en daarbij ook nog eens Brexit. De vakbonden zijn blij dat de toekomst van de fabriek voorlopig is veilig gesteld. Ze berekenen dat de plannen zo’n 350 tot 400 nieuwe banen op kunnen leveren. PSA wil die cijfers in dit stadium niet bevestigen. Tavares stelde overigens ook dat er voorlopig geen besluit te verwachten valt over de grote personenautofabriek in Ellesmere Port bij Liverpool. Eerder deelde PSA al mee dat daar 650 banen geschrapt worden. De CEO denkt dat het wel 2020 wordt voordat er op dat punt meer duidelijkheid komt.