Stoelendans binnen top VW Groep

Binnen de top van de Volkswagen Groep wordt niet alleen directievoorzitter Matthias Müller vervangen door de in Oostenrijk geboren Herbert Diess, ook op andere posten in de hoogste echelons doet zich volgens goed ingevoerde Duitse media een ware stoelendans voor.

Karlheinz Blessing

Zo moet de omstreden personeelschef Karlheinz Blessing zo goed als zeker het veld ruimen. Blessing kan niet goed overweg met de in Duitsland oppermachtige vakbonden en heeft die vooral in de haren gestreken met zijn bezuinigingsplannen. De Duitser zou vervangen worden door Gunnar Kilian, een 43-jarige Britse voormalige journalist die momenteel woordvoerder voor de onderneming is.

Ook de Spanjaard Francisco Javier Garcia Sanz, al 17 jaar directeur inkoop, zou het veld moeten ruimen, net als de directeur van VW in China Jochem Heizmann die inmiddels 66 is. Aan de andere kant wacht Andreas Renschler mogelijk een mooie promotie. Hij is momenteel ‘slechts’ hoofd van de vrachtwagendivisie van MAN en Scania maar zou daar directeur van worden als VW de veronderstelde plannen uitvoert om die tak te verzelfstandigen. Bij de dochterbedrijven zijn er dan nog altijd vraagtekens bij de positie van Rudolf Stadler, de baas van Audi die al enige tijd regelmatig genoemd wordt als ‘verdachte’ in het dieselschandaal.

Stoelendans binnen top VW Groep - Automobielmanagement.nl

Stoelendans binnen top VW Groep

Binnen de top van de Volkswagen Groep wordt niet alleen directievoorzitter Matthias Müller vervangen door de in Oostenrijk geboren Herbert Diess, ook op andere posten in de hoogste echelons doet zich volgens goed ingevoerde Duitse media een ware stoelendans voor.

Karlheinz Blessing

Zo moet de omstreden personeelschef Karlheinz Blessing zo goed als zeker het veld ruimen. Blessing kan niet goed overweg met de in Duitsland oppermachtige vakbonden en heeft die vooral in de haren gestreken met zijn bezuinigingsplannen. De Duitser zou vervangen worden door Gunnar Kilian, een 43-jarige Britse voormalige journalist die momenteel woordvoerder voor de onderneming is.

Ook de Spanjaard Francisco Javier Garcia Sanz, al 17 jaar directeur inkoop, zou het veld moeten ruimen, net als de directeur van VW in China Jochem Heizmann die inmiddels 66 is. Aan de andere kant wacht Andreas Renschler mogelijk een mooie promotie. Hij is momenteel ‘slechts’ hoofd van de vrachtwagendivisie van MAN en Scania maar zou daar directeur van worden als VW de veronderstelde plannen uitvoert om die tak te verzelfstandigen. Bij de dochterbedrijven zijn er dan nog altijd vraagtekens bij de positie van Rudolf Stadler, de baas van Audi die al enige tijd regelmatig genoemd wordt als ‘verdachte’ in het dieselschandaal.