In die drie maanden heeft Ferrari 2.128 automobielen afgeleverd, dat is 125 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet kwam uit op 831 miljoen euro waarop een brutowinst werd gerealiseerd van 272 miljoen. Ferrari zit daarmee op een brutomarge van bijna 33 procent terwijl de meeste autofabrikanten wat marge betreft in de enkele cijfers zitten. 

Groei verkoop 12-cilinders

Europa is nog altijd de grootste markt voor de Italiaanse fabrikant met 1.103 automobielen. Noord- en Zuid-Amerika waren goed voor 569 exemplaren terwijl Chinezen ondanks alle furore over die markt in het eerste kwartaal nog altijd niet meer dan 183 Ferrari’s kochten. Wat modellen betreft zit de sterkste groei in de 12-cilinder auto’s waarvan er bijna een kwart meer werden verkocht dan een jaar eerder. Opmerkelijk feit is verder dat van de omzet ‘slechts’ 612 miljoen afkomstig is van auto’s en onderdelen en daarnaast 125 miljoen is geboekt onder het kopje ‘sponsorship, commercial and brand’.