Punch Powertrain scoort megaorder bij PSA

Punch Powertrain, een onafhankelijke leverancier van innovatieve en milieuvriendelijke aandrijfsystemen, heeft een megaorder binnengehaald bij de Franse groep PSA. Tegen 2022 levert het aan PSA (moederbedrijf van onder meer Citroën en Peugeot) zijn nieuwste generatie gepatenteerde e-DCT systemen, dit in het kader van de elektrificatiecampagne van de groep. De order is naar verluidt veruit het grootste dat het bedrijf ooit binnenhaalde.

Punch Powertrain scoort megaorder bij PSA

Volgens Punch, dat traploze versnellingsbakken ontwikkelt en produceert voor de auto-industrie en dat als bedrijf in 2016 overgenomen werd door de Chinese groep Yinyi, werd de groei van de voorbije jaren vooral in Azië gerealiseerd. Daar komt nu verandering in met de bestelling van PSA, waarmee meteen de eerste grote Europese klant wordt binnengehaald.

De geëlektrificeerde Dual Clutch Transmissie – hybride DT2 met een 48V motor – zal geïnstalleerd worden in Mild Hybrid Elektrische Voertuigen. Beide bedrijven bespreken de productie van de technologie in één van de fabrieken van Groupe PSA en onderzoeken de mogelijkheid om de samenwerking uit te breiden.  

Ontwikkelen van 100% geëlektrificeerd aanbod

Punch meldt dat het engagement van Groupe PSA – in haar shift naar elektrificatie, de overschakeling van PSA naar geëlektrificeerde voertuigen Mild Hybrid (MHEV), Elektrische Voertuigen (EV) en Plug-in Hybrides (PHEV) – tot doel heeft een 100% geëlektrificeerd aanbod te ontwikkelen tegen 2025. In deze context is het een strategische beslissing van Groupe PSA om Punch Powertrain te selecteren als leverancier van zijn volgende generatie geëlektrificeerde transmissiesystemen.

De hoofdreden voor PSA om met Punch Powertrain samen te werken, is haar geavanceerde en gepatenteerde DCT-ontwerp, dat minder componenten gebruikt en dus leidt tot een lichter en compacter transmissiesysteem. Hiernaast levert het systeem uitstekende prestaties en gunstig brandstofverbruik aan een competitieve prijs. Het is de volgende generatie van dit ontwerp, met een 48V motorconfiguratie, dat door Groupe PSA in haar voertuigen zal worden geïnstalleerd. Dankzij zijn uitstekende karakteristieken zet deze DCT-technologie een nieuw referentiepunt neer voor alle concurrerende DCT’s in het segment van personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen.

Om een project van dergelijke omvang te kunnen uitwerken, heeft Punch Powertrain grote investeringen gedaan, zoals de recente overname van de power electronics expert APOJEE. Deze overeenkomst met Groupe PSA is volgens Punch Powertrain een grote stap in haar strategische doelstelling om een wereldwijde leverancier voor de automobielindustrie te worden.  

Omzet minimaal verdrievoudigen

Punch Powertrain heeft meer dan 45 jaar ervaring met de productie en ontwikkeling van Continu Variabele Transmissies (CVT’s). In de afgelopen jaren heeft het bedrijf de ontwikkeling van nieuwe producten sterk uitgebreid. Naast CVT’s, ontwikkelt het bedrijf momenteel ook DCT’s, hybride (beide 48V en PHEV) en elektrische aandrijfsystemen voor productie. Door de groei naar een omzet van 2,5 miljard euro in 2022, zal het zijn omzet minstens verdrievoudigen ten opzichte van 2017.

Punch Powertrain scoort megaorder bij PSA - Automobielmanagement.nl

Punch Powertrain scoort megaorder bij PSA

Punch Powertrain, een onafhankelijke leverancier van innovatieve en milieuvriendelijke aandrijfsystemen, heeft een megaorder binnengehaald bij de Franse groep PSA. Tegen 2022 levert het aan PSA (moederbedrijf van onder meer Citroën en Peugeot) zijn nieuwste generatie gepatenteerde e-DCT systemen, dit in het kader van de elektrificatiecampagne van de groep. De order is naar verluidt veruit het grootste dat het bedrijf ooit binnenhaalde.

Punch Powertrain scoort megaorder bij PSA

Volgens Punch, dat traploze versnellingsbakken ontwikkelt en produceert voor de auto-industrie en dat als bedrijf in 2016 overgenomen werd door de Chinese groep Yinyi, werd de groei van de voorbije jaren vooral in Azië gerealiseerd. Daar komt nu verandering in met de bestelling van PSA, waarmee meteen de eerste grote Europese klant wordt binnengehaald.

De geëlektrificeerde Dual Clutch Transmissie – hybride DT2 met een 48V motor – zal geïnstalleerd worden in Mild Hybrid Elektrische Voertuigen. Beide bedrijven bespreken de productie van de technologie in één van de fabrieken van Groupe PSA en onderzoeken de mogelijkheid om de samenwerking uit te breiden.  

Ontwikkelen van 100% geëlektrificeerd aanbod

Punch meldt dat het engagement van Groupe PSA – in haar shift naar elektrificatie, de overschakeling van PSA naar geëlektrificeerde voertuigen Mild Hybrid (MHEV), Elektrische Voertuigen (EV) en Plug-in Hybrides (PHEV) – tot doel heeft een 100% geëlektrificeerd aanbod te ontwikkelen tegen 2025. In deze context is het een strategische beslissing van Groupe PSA om Punch Powertrain te selecteren als leverancier van zijn volgende generatie geëlektrificeerde transmissiesystemen.

De hoofdreden voor PSA om met Punch Powertrain samen te werken, is haar geavanceerde en gepatenteerde DCT-ontwerp, dat minder componenten gebruikt en dus leidt tot een lichter en compacter transmissiesysteem. Hiernaast levert het systeem uitstekende prestaties en gunstig brandstofverbruik aan een competitieve prijs. Het is de volgende generatie van dit ontwerp, met een 48V motorconfiguratie, dat door Groupe PSA in haar voertuigen zal worden geïnstalleerd. Dankzij zijn uitstekende karakteristieken zet deze DCT-technologie een nieuw referentiepunt neer voor alle concurrerende DCT’s in het segment van personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen.

Om een project van dergelijke omvang te kunnen uitwerken, heeft Punch Powertrain grote investeringen gedaan, zoals de recente overname van de power electronics expert APOJEE. Deze overeenkomst met Groupe PSA is volgens Punch Powertrain een grote stap in haar strategische doelstelling om een wereldwijde leverancier voor de automobielindustrie te worden.  

Omzet minimaal verdrievoudigen

Punch Powertrain heeft meer dan 45 jaar ervaring met de productie en ontwikkeling van Continu Variabele Transmissies (CVT’s). In de afgelopen jaren heeft het bedrijf de ontwikkeling van nieuwe producten sterk uitgebreid. Naast CVT’s, ontwikkelt het bedrijf momenteel ook DCT’s, hybride (beide 48V en PHEV) en elektrische aandrijfsystemen voor productie. Door de groei naar een omzet van 2,5 miljard euro in 2022, zal het zijn omzet minstens verdrievoudigen ten opzichte van 2017.