Autodelen in Parijs loopt spaak

De gemeenten in en rond Parijs willen het contract voor de elektrische deelauto’s in de stad opzeggen. Exploitant Bolloré heeft voor Autolib’ een rekening op tafel gelegd voor 223 miljoen euro om het systeem door te laten draaien maar dat vinden de in totaal 98 gemeenten volstrekt onaanvaardbaar.

Autodelen in Parijs loopt spaak

Bolloré, één van de bekendste zakenmensen in Frankrijk, stelt al tijden dat Autolib’ zwaar met verlies draait en dat de overheid bij zal moeten springen. Zijn contract loopt nog tot 2023 maar het bestuursorgaan, het Syndicat Autolib’ Vélib’ Métropole, wil er nu een eind aan maken.  

Poging tot schikking

De afgelopen weken is nog geprobeerd een minnelijke schikking te bereiken maar dat is niet gelukt. "Door aan dat overleg een eind te maken en astronomische bedragen van ons te eisen, biedt Bolloré ons geen andere keus," zegt voorzitter Catherine Baratti-Elbaz van het syndicaat. Autolib’ is in 2011 in Parijs gestart op initiatief van de socialistische burgemeester Bertrand Delanoë die de Franse hoofdstad graag mee wilde laten doen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de mobiliteit.

Autodelen in Parijs loopt spaak - Automobielmanagement.nl

Autodelen in Parijs loopt spaak

De gemeenten in en rond Parijs willen het contract voor de elektrische deelauto’s in de stad opzeggen. Exploitant Bolloré heeft voor Autolib’ een rekening op tafel gelegd voor 223 miljoen euro om het systeem door te laten draaien maar dat vinden de in totaal 98 gemeenten volstrekt onaanvaardbaar.

Autodelen in Parijs loopt spaak

Bolloré, één van de bekendste zakenmensen in Frankrijk, stelt al tijden dat Autolib’ zwaar met verlies draait en dat de overheid bij zal moeten springen. Zijn contract loopt nog tot 2023 maar het bestuursorgaan, het Syndicat Autolib’ Vélib’ Métropole, wil er nu een eind aan maken.  

Poging tot schikking

De afgelopen weken is nog geprobeerd een minnelijke schikking te bereiken maar dat is niet gelukt. "Door aan dat overleg een eind te maken en astronomische bedragen van ons te eisen, biedt Bolloré ons geen andere keus," zegt voorzitter Catherine Baratti-Elbaz van het syndicaat. Autolib’ is in 2011 in Parijs gestart op initiatief van de socialistische burgemeester Bertrand Delanoë die de Franse hoofdstad graag mee wilde laten doen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de mobiliteit.