Volgens Rajvindra Gill, de Tesla-volger bij investeerder Needham & Co. zijn veel potentiële kopers het wachten beu. Voor de Model 3 zijn 400.000 bestellingen binnengekomen terwijl Tesla er momenteel niet meer dan 5.000 per week bouwt. Bovendien komen er in snel tempo min of meer betaalbare alternatieven van andere merken op de markt, zegt Gill.

Desondanks heeft Tesla een paar grote parkeerterreinen moeten huren in en rond Los Angeles om duizenden Model 3-auto’s tijdelijk te stallen voor ze naar de klanten gaan. Tesla werkt niet met dealers maar met een beperkt aantal bescheiden eigen vestigingen. De te leveren auto’s kunnen dus niet bij de dealers worden neergezet maar Tesla moet ze wel ergens kwijt totdat een transportbedrijf ze op komt halen om ze naar de kleine Tesla ‘winkels’ of naar de nieuwe eigenaren zelf te brengen. Dat verdere transport lijkt, althans in dit stadium, weer een volgende bottleneck voor Tesla te worden. De fabriek in Fremont is weliswaar groot maar heeft toch niet voldoende parkeerruimte beschikbaar zodat Tesla nu elders haar heil moet zoeken.