FCA zet spoed achter verkoop Magneti Marelli

Fiat Chrysler Automobiles zet spoed achter de plannen om haar onderdelenbedrijf Magneti Marelli te verzelfstandigen. Of dat in de vorm van een beursgang is, zoals eerder het plan was, of dat Magneti Marelli in één klap wordt verkocht is nog niet vastgesteld.

magnetti

"FCA heeft eerder aangekondigd dat het Magneti Marelli wil verzelfstandigen. FCA zal bonafide voorstellen voor alternatieve transacties die in het beste belang van de onderneming kunnen zijn evalueren," stelt een woordvoerder. Magneti Marelli maakt onder meer autoverlichting, elektronica en aandrijvingen en telt 43.000 werknemers.

Of FCA al in onderhandeling is met investeringsbedrijf KKR over Magneti Marelli, zoals diverse bronnen hebben gemeld, wil de woordvoerder niet bevestigen of ontkennen. KRR zou 3,23 miljard euro voor de FCA-divisie willen neertellen en het Italiaanse bedrijf vervolgens willen samenvoegen met het Japanse Calsonic Kansei dat het vorig jaar al kocht van Nissan. Daarmee zou één van de grotere toeleveranciers in de wereldwijde auto-industrie ontstaan.

FCA zet spoed achter verkoop Magneti Marelli - Automobielmanagement.nl

FCA zet spoed achter verkoop Magneti Marelli

Fiat Chrysler Automobiles zet spoed achter de plannen om haar onderdelenbedrijf Magneti Marelli te verzelfstandigen. Of dat in de vorm van een beursgang is, zoals eerder het plan was, of dat Magneti Marelli in één klap wordt verkocht is nog niet vastgesteld.

magnetti

"FCA heeft eerder aangekondigd dat het Magneti Marelli wil verzelfstandigen. FCA zal bonafide voorstellen voor alternatieve transacties die in het beste belang van de onderneming kunnen zijn evalueren," stelt een woordvoerder. Magneti Marelli maakt onder meer autoverlichting, elektronica en aandrijvingen en telt 43.000 werknemers.

Of FCA al in onderhandeling is met investeringsbedrijf KKR over Magneti Marelli, zoals diverse bronnen hebben gemeld, wil de woordvoerder niet bevestigen of ontkennen. KRR zou 3,23 miljard euro voor de FCA-divisie willen neertellen en het Italiaanse bedrijf vervolgens willen samenvoegen met het Japanse Calsonic Kansei dat het vorig jaar al kocht van Nissan. Daarmee zou één van de grotere toeleveranciers in de wereldwijde auto-industrie ontstaan.